הזמר שלמה כ"ץ מגיע ממשפחה מוסיקלית ענפה; אביו אבשלום הוא מוסיקאי וחזן נודע בפני עצמו ואחיו הוא הזמר איתן כ"ץ, כך שהרקע המוסיקלי שלו מושרש מהבית. למרות שעוד מילדות אביו החדיר בהם את החום והאהבה שבמוסיקה, שלמה התחיל להתעמק בעולם הניגון רק בגיל 14 - מיד לאחר פטירתו של ר' שלמה קרליבך זצ"ל.

חמישה אלבומים הספיק להוציא עם השנים; שני אלבומים יחד עם אחיו איתן, שני אלבומי סולו: והכהנים ומלא עולם ואלבום של ניגוני קרליבך נדירים עם חיים דוד ואהרן רזאל. אגב, קרליבך: שלמה הוא זה שגילה ופרסם לראשונה את ניגון נשמה האבוד של ר' שלמה קרליבך, שתפס תאוצה היסטרית ומאז מושר מעל כל במה אפשרית.

הופעתיו הרבות של כ"ץ מתקיימות ברחבי הגלובוס. בכל פעם שמופיע, ממלא את הקהל בהשראה עם שירים וניגונים המתובלים בדברי התורה מיוחדים וסיפורים מרגשים ומרתקים. בארץ, הוא מלמד נגלה לצד תורת החסידות. במשך השנים הלחין לא מעט שירים וניגונים נפלאים במיוחד, שהספיקו להשתרש היטב בציבור, שלא תמיד יודע מי עומד מאחוריו.

בראש השנה ויום כיפור אשתקד, שלמה היה החזן ב'מעיין של מלבורן' שנודע בכינויו 'הבית כנסת המוסיקלי של אוסטרליה'. בזמן שהותו שם הוא הופיע לא מעט והנציח את המופעים על גבי הקלטות. אחרי כל כך הרבה ניגונים שכבר נתפסו בציבור והפכו ללהיטים, הרגיש שלמה שהגיע הזמן להוציא הקלטה שמאגדת את הניגונים המיוחדים לאוסף אחד.

האלבום החדש שזכה לכינוי 'הופעה חיה במלבורן, אוסטרליה' מכיל את שיריו המוכרים של כ"ץ, כמו: והכהנים, ניגון נשמה, ניגון נבו, שבת קודש ועוד שירים מרוממים. ישנם גם שני ניגונים לא מוכרים של ר' שלמה קרליבך זצ"ל שרואים כאן אור לראשונה. כיאה לאלבום הופעה חיה, הביצועים האלבום מלהיבים במיוחד ונוגעים בנימי הנשמה היהודית.