אחרי 76 שנה לפטירת הרב קוק...

האזינו לסינגל החדש של אליעזר שמידוב...

שיא מיוזיק | יום חמישי ט' אלול התשע"א, 08-09-2011 בשעה 22:15צפיות: 1718.
אחרי 76 שנה לפטירת הרב קוק...
אליעזר שמידוב
לקראת ג' באלול יום פטירתו של מרן הרב קוק זצ"ל, ולאחר שהוציא לאור שני סינגלים מצליחים, מוציא אליעזר שמידוב את אלבומו הראשון שעוסק בעיקר בשירים מרוח תורתו.

אליעזר שמידוב למד בישיבה באלון מורה שבע שנים, לאחר מכן עבר לגרעין התורני בשוהם, שם עסוק כחמש שנים בהפצת תורה ויהדות לכל סוגי האוכלסיה. מאז ומתמיד היה שמידוב מחובר לתורתו של הרב קוק, רבה הראשי של ארץ ישראל ומחדש התורה הגואלת ומאידך גם התחום המוסיקלי לא היה זר לו – פיתוח קול בגיל צעיר ושייכות למשפחה מוזיקלית, כך שאלבום מוסיקלי המשלב את השניים היה רק עניין של זמן.

שם האלבום משאת נפשי, לקוח מתוך שם של אחד השירים של הרב קוק. הרב ידע היטב שבדורו מעטים היו אלו שירדו לעומק כוונותיו, ועל כן התפלל שרבים ייחשפו לעומק תורתו. בחוברת המצורפת מופיעים קטעי הסבר מתוך כתבי הרב קוק, בשילוב תמונות הנותנות נופך מיוחד לשירים.

לשאלה איך מצליחים להלחין את המילים הקשות המאפיינות לרוב את כתבי הרב קוק, עונה אליעזר: "אני מאוד רגיש לסוגיה הזו, בחרנו במילים שמחד לא קשות במיוחד שנוח לשיר אותם, ומאידך לא פוגעות בגובה של תורת הרב קוק. כרגע ברוך ה', התגובות חיוביות".

דגש מיוחד כדאי לתת לשירים 'למעלה עלה' הקצבי, 'הבטחת השבת' ו'מעיין הגעגועים' השקטים והנוגעים, 'תום הילדות' המבוצע בקצב הרגאיי. בנוסף, כלולים באלבום שירים נוספים ובתוכם שיר שחובר במיוחד בעבור שחרורו המהיר של יהונתן פולארד הכוללת הקלטה מרגשת במיוחד של רבו של פולארד, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כמו גם שיר קצבי ומעניין שעוסק בנושא העיכוב במציאת הזוג – 'המהדק הגדול'.

שנה וחצי ארכו העבודות על האלבום בהפקתו המוסיקלית ובעיבודו של ערן קליין שבכשרונו הרב, הצליח להפיק אלבום נוסף מקצועי, מגוון ומעניין.

למילות השיר:
אליעזר שמידוב - משאת נפשי.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.