סופית: איתן קלינמן, ''עומד, להשתנות''.

איתן קלינמן בקליפ חדש לשיר "לא פתור" מתוך אלבום הבכורה שלו.

שיא מיוזיק | יום חמישי י"ג אדר התשע"א, 17-02-2011 בשעה 06:03צפיות: 4613.
סופית: איתן קלינמן, ''עומד, להשתנות''.
איתן קלינמן
הקליפ של איתן קלינמן לשירו "לא פתור" יוצר סביבו שיח. אחרי צפייה אחת ועוד אחת, נגלות עוד ועוד משמעותיות נסתרות. בשיחה עם איתן עולה שהכול מתוכנן...
ע"פ הכוונת ריבונו של עולם לא כולנו נשארים במציאות של רוח ויושבים יום יום בעולם הישיבה ולומדים. אך גם בעולם של התמודדות מתמידה עם החומר ממשיכה להישמע הקריאה: ריבונו של עולם.
הרחמ"ל בספרו 'דרך השם' מסביר שתפקיד האדם בעולם - להמליך את הרוח על החומר ומתוך כך להתעלות ולקבל את הרוח מבחירה ולא במתנה. כל אחד והחומר בו שם אותו ריבונו של עולם. כל אחד במציאותו אל מול בורא עולם.
השיר "לא פתור" מתאר את המציאות הזאת, מציאות של קודש בחול, את הבחירה בקודש גם בחול עמוק ככל שיהיה, ככל שנדרש. כל מילה בשיר מוקפדת ולעתים מסתתרות מאחריה מספר אמירות.
לדוגמה: מספר הפעמים בהן נהגות המילים "ריבונו של עולם" בבית הראשון הוא ע"פ המהר"ל - 7 פעמים כנגד הטבע ו-8 לעל טבעי ("הרי אתה ריבונו של עולם").
דוגמה נוספת: במילים של הפזמון אפשר לשים לב שקיים פסיק רק בפזמון השני "אינני, שומע". פסיק זה מבוסס על תורה של רבי נחמן: "אשא עיני אל ההרים מאין יבוא עזרי" עשה עצמך אֵיִן משם יבוא עזרך. בשיר כש'אינני' הרי שאז שומע.
"כשבאנו ליצור את הקליפ ניסינו לחשוב איך אפשר להעביר את המסרים הרבים המסתתרים בשיר - לקליפ ויזואלי?
איך אפשר להעזר בפרשנות הויזואלית כדי להעלות אותם יותר למודעות?
לקח זמן למצוא את המקום המתאים להביא לידי ביטוי את הרוח בחומר ולתת את הפרשנות הויזואלית ולבסוף נבחר אולם הופעות שיש בו גם בר.
כתסריט הוצבתי כפונה לריבונו של עולם במצבי החיים השונים.
כמו כן, ניתן לראות שב"אינני, שומע" יש הנהון בבית השני, כרמז להסבר שאז כן שומע כמוסבר מעלה.
למרות זאת המטרה היתה להשאיר את השיר במקום בו יש רמזים ולא אמירה ברורה. מקום בו כל אחד יכול למצוא את עצמו בעולם בו קודש וחול משמשים בערבוביה...".
את אלבום הביכורים המסקרן של איתן קלינמן: "עומד, להשתנות", הכולל בתוכו גם את השיר "לא פתור" ניתן להשיג בחנויות גרינטק ובחנויות המובחרות.

במאי - ראובי קומר
צילום ועריכה - דוד עצמי
הפקה - נעמה קלינמן
"שחקנים" - עמיחי קופל, איתן קלינמן
מילים ולחן - איתן קלינמן
עיבוד - עמיחי קופל

צפו והאזינו!
למילות השיר:
איתן קלינמן - לא פתור.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.