שטר מציגה: מוסיקה יהודית נוקבת

מי אמר שצריך לצאת מה"כולל" כדי לשיר שירים? הנה לכם הוכחה: חמישה אברכים - שירה בסגנון חדשני...

שיא מיוזיק | יום ראשון ב' אדר התשע"א, 06-02-2011 בשעה 06:47צפיות: 4714.
שטר מציגה: מוסיקה יהודית נוקבת
שטר
להקת הבנים "שטר" מרתקת, לא רק בגלל הקו המוסיקלי שבחרו יוצריה, אלא גם בשל המבנה האנושי שלה. חמישה אברכים המתגוררים כיום בבית שמש (וקודם, בארה"ב ובאנגליה) עמלים בלימוד התורה בבקרים בכולל ומתייחסים לתורתם כאומנותם. ואולם, נראה שההרכב הייחודי משלב את אומנות מוסיקלית בתורה. שני התחומים (מנוגדים?), חיים ומתנגנים בכפיפה אחת ויוצרים מוסיקה ייחודית בועטת ומרגשת.

אורי, בנג'מין, גבריאל ושאר חברי הלהקה הייחודית פועלים לקרב לבבות באמצעות המוסיקה בצליל עכשווי וחדשני, אך במילים מן המקורות. לכן, הם מקפידים להופיע בפני בני נוער במסגרות ישיבתיות, קולג' ובקמפוסים ברחבי הארץ והעולם. המבטא האנגלוסכסי והפעילות האנרגטית של הבחורים בחולצות לבנות ובציציות המתבדרות בין פנסי הבמה והגיטרות, נוסך חן במופע וסוחף את הקהל הצעיר בעקבותיהם.

המוסיקה של 'שטר' לא משאירה את המאזין אדיש. היא אופפת בתוכה צלילים חדשים, מנגינות במקצבים שונים וסגנונות מוסיקה מגוונים. אלבום הבכורה של הלהקה יורכב משירי פופ, סול ('נשמה') שקטים וסוערים במקביל. האלבום המלא של הלהקה, Infinity צפוי לצאת לקראת פסח הבעל"ט.

אתם מוזמנים להתמוגג מהסינגל הראשון של 'שטר' - קל אדון מתוך תפילת שחרית של שבת. הלחן קליט והמקצב יחבר אתכם להוויה הרוחנית העשירה של ה'אברכים מבית שמש'. הבחירה בטקסט זה, מספקת פרשנות שנועדה לסייע למתפלל להבין את משמעות מילות התפילה.

תגיות: קל אדון, שטר
למילות השיר:
שטר - קל אדון.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.