אלבומו החדש והשני של בינימין (ביני) לנדאו – משכן- הוא שילוב של מזרח ומערב, רוק ונשמה, מודרני ועתיק. אם לומר בכנות לא כולם יתחברו אליו בשמיעה הראשונה, כי הוא פשוט לא מיינסטרימי גם במוסיקה היהודית הרגילה. זהו אלבום שדורש האזנה והקשבה אמיתיים. אבל הוא שווה את המאמץ, כי הוא מושקע ומחכים.
לנדאו כתב את כל עשרת השירים באלבום, ואחראי גם על ההפקה המוזיקלית והעיבודים, ביחד איתו עבדו גם הגיטריסט המצויין עמית יצחק לעיבודי הגיטרות, אורן צור לכינור ועיבודי מיתר, נגן העוד משה שלו, המתופף מאיר עשור, דוד ליפשיץ על פסנתר הכנף ועוד. על הסאונד והמאסטרינג אחראי שמוליק דניאל ושומעים את הרמה הגבוהה של הצליל והגימור באלבום.
מבחינת סגנון ניתן למצוא באלבום מרוק בועט ושירי נשמה, ועד שירים עם נגיעות מזרחיות ואלקטרונית שעושות כיף למאזין הממוצע. גם עיבודים וואקליים מושקעים יש כאן והם בדמות מקהלות וקולות כפולים שמעשירים את החוויה.
האלבום פותח ברצועה: "ארמונו של מלך" שמדבר על כך שכל יהודי חייב ללכת בדרכו של הקב"ה, כי "כל העולם כולו ארמונו של מלך" כך מתוך השיר.
שיר שאהבתי מאוד הוא "אשרי האיש" עם מילים מהתהילים, שמפנק עם מוזיקה מזרחית ואלקטרונית כיפית מאוד.
גולת הכותרת ללא ספק מבחינתי (ומכל הבחינות) הוא השיר "עבדים" בסגנון ישראלי קלאסי, שקורא לצאת מהאנוכיות והשעבוד העצמי ולהפוך לבני חורין.
ואיך אפשר בלי שיר על אומן? אז גם את זה יש פה, רק שבשונה משאר החבר'ה בברסלב, ביני לא צועק "רבי נחמן" ו"אומן" אלא שר על "אור בהירות הדרך", "וארץ אהובה אנא חכי לנו עד שובנו" שמבטא את אהבת הארץ. מי שנסע פעם לאומן יבין.
בהמשך נהניתי מאוד מהשיר "מי מנוחות" ממזמור התהילים "ה' רועי לא אחסר", ומ"משכן" שהוא שיר הנושא של האלבום, שמדבר על מסע נדודיה של השכינה וגלותה, והתקווה שתשכון בליבנו ובארצנו במהרה.
השיר החותם הוא "ברכת כוהנים" שחוצמזה שהוא שיר נפלא ומקסים, הוא מושר ע"י מקהלה של מאה!!! (כן ראיתם נכון, 100) כוהנים, שיוצרים הרמוניה שמיימית ומבורכת בהחלט.
גם העטיפה מושקעת ומאויירת ע"י האמן שיזף צורן ששוזר את יצירותיו בין דפי האלבום ונותן גם לחוש הראייה להת"משכן".
בקיצור אחלה אלבום, מומלץ להאזנה על איזו גבעה אי שם בנגב או בשומרון בשעת לילה מאוחרת כשהכוכבים מנצנצים. ואלבום שמוסיף נקודות למוסיקה היהודית המקורית שזקוקה לאלבומי איכות.
ציון 7.5 בסולם החוויה שלי.

ביני (בנימין) לנדאו - "משכן" - משכןאלי מיכה