בס"ד

"א'ברען" הוא כרטיס הביקור של הזמר (והבדחן) שאול חיון, כך טוענים מנהלי יחסי הציבור שלו. כמשתמע משם האלבום, מדובר באלבום על טהרת המוסיקה החסידית בסגנון מחרוזת אחת ארוכה של כל להיטי החתונה מהזמן האחרון.

על ההפקה המוסיקלית העשירה הופקדו הצמד אלי אסדון ויוסי גרינבויים, בהפקה מנגנים מיטב הנגנים בארץ בשילוב עם להקת "ידידים" בניצוחו של גרינבוים שמוסיפה לאלבום נופך רב בשירתה.

28 השירים באלבום כולם גרסאות כיסוי חוץ משלושה שירים מקוריים אחד בלחנו של שאול עצמו "יחיד קל דגול" שיר חביב מאד עם לחן מעניין ומורכב שחבל שלא קיבל מקום בפני עצמו והוא רק חלק בן שתי דקות ממחרוזת. "בית נאמן" בלחנו של אלי אוסדון הקלידן, שכאמור עיבד את האלבום יחד עם גרינבוים.

השיר השלישי המקורי הוא הלהיט של האלבום מבחינתי, "ישמח חתני", שיר במקצב לטיני קופצני ומרקיד שיכול להפוך בהחלט ללהיט חתונות איכותי, השיר הולחן על ידי מוטי רוטבליט מלהקת "ידידים".

אני לא מאלה המתלהבים מאלבומים שבנויים רובם מגרסאות כיסוי אבל אני יכול לומר לאחר ההאזנות מעמיקות לאלבום, שאם שאול אכן שר ככה בחתונות הייתי שוקל ברצינות להזמין אותו לחתונה שלי, למרות, שהייתי מזהיר אותו לוותר על השירים בעברית בהם קולו נשמע שטוח ובטח לא לשיר באנגלית... (הרימו את הידיים).

שאול חיון הוא זמר אנרגטי ותוסס והוא נשמע נפלא בטונים הגבוהים (פחות בנמוכים). האלבום בקלות נכנס לרשימת האלבומים שירקידו איתם תקליטנים בחתונות. חבל שהסאונד גם נשמע כמו הקלטה מהופעה, העיבודים של צמד המעבדים המוכשר, מושקעים ואיכותיים וסאונד טוב היה מרים אותם לרמה גבוהה במיוחד.

5 מתוך 7 בסולם דניאל

שאול חיון - א'בראעןנ. צליל