מאיר בנאי הוא אחד מסמליה הבולטים של תנועת התשובה בתוך אומני ישראל מהשורה הראשונה יחד עם בן הדוד אהוד בנאי האח הקטן אביתר בנאי דוד ד'אור ועוד רבים וטובים. משפחת בנאי היא אחת ממשפחות האצולה של המוסיקה הישראלית ויצאו ממנה אומנים רבים ומפורסמים מבין הזמרים מאיר בעיניי הזמר הטוב ביותר וקולו המלטף תמיד נעם באוזניי.
אלבומו "שמע קולי" שיצא לפני כחמש שנים הוא אלבום שכולו מוסיקה יהודית . מאיר שר עשרה שירים שכולם מן המקורות חלקם בלחנים המקוריים ואת חלקם הלחין מאיר מחדש.
על ההפקה המוסיקלית אחראי גיל סמטנה רוקיסט בנשמה ואחד המפיקים הנחשבים במוסיקה הישראלית. הגוון המוסיקלי של האלבום ברובו הוא סוג של רוק אקוסטי רך ונעים כמיטב המסורת של מאיר.
האלבום נפתח בשיר "איילת חן" שיר פולק רוק חביב ורך על מילותיו של גדול משוררי תימן רבי שלום שבזי ומייד אחריו השיר "לפלח הרימון" שיר במקצב הבלוז גם הוא לחן מחודש לשירו של רבי שלום שבזי שמבוסס על שיר השירים. השיר השלישי באלבום שיר הנושא הוא שיר רוק אקוסטי משובח במיוחד לפיוטו העתיק של רב האי גאון "שמע קולי" שנאמר לפני כל נדרי ביו"כ. השירה משובחת למרות שקצת חסר לי רגש בשירה וישנה תחושה שמאיר ניסה להעביר יותר את העוצמה של "זה אשר ישמע בקולות" מאשר את התחינה שבמילים.
הפיוט הבא שמבוצע על ידי מאיר הוא הפיוט הנודע "אל נורא עלילה" שנכתב על ידי רבי משה אבן עזרא והוא חלק מתפילת יוה"כ . בניגוד לשיר הקודם בפיוט זה מבצע מאיר את השיר במנגינה המקורית ויש בשירתו תפילה ויותר רגש.
השיר הבא הוא אחד האהובים עליי באלבום "לך אלי" ביצוע מעולה לפיוטו המרגש של רבי אברהם אבן עזרא . הלחן במקצב השש שמיניות מרגש ונעים ולא לחינם היה לאחד המושמעים ביותר מהאלבום.
השיר השישי באלבום הוא "מקהלות עם" פיוטו של רבי מרדכי עבאדי שמבוצע בלחן חדש על ידי מאיר. השיר השביעי הוא שיר עם מילים מסקרנות במיוחד "המשחק בקוביא" שמחברו אינו ידוע, הפיוט עוסק בחסרונותיו של המשחק בקוביא ומשחקי מזל . ביצועו של מאיר ברוק אקוסטי מעניין ונותן למילים משמעות .
"שלום לך דודי" פיוטו של רבי שלמה אבן גבירול מגדולי פייטני ספרד מבוצע במנגינה המוכרת שמקורה בלחנו של מוחמד ווהאבי והתוצאה מעניינת ונחמדה.
גם הפיוט הבא "בזכרי על משכבי" מבוצע במנגינה המסורתית של הסליחות של בני עדות המזרח
האלבום נחתם בשיר "עננו" גם הוא מהסליחות . הביצוע בסגנון הבלוז האקוסטי מעניין.
לסיכום מדובר באלבום איכותי מאד הן מצד ההפקה המוסיקלית המוקפדת והמושקעת והן בבחירות המעניינות של הפיוטים. לא כל אומן שהחליט לעשות אלבום פיוטים מהמקורות צלח את המשוכה בשלום (שלו או של הפיוטים...) מאיר בנאי עושה כבוד לחומר וכבוד לעצמו כמבצע מושלם.
6 מתוך 7 בסולם נתנאל
מאיר בנאי - שמע קולינתנאל לייפר