במהלך שנות חיי יצא לי לחוות כל ז'אנר מוסיקלי אפשרי. שקט לצד רועש, רוק לצד מזרחי, חסידי לצד מוסיקת עולם, וים-תיכוני לצד מטאל. בשנותיי האחרונות, התחלתי לגעת מעט ולבדוק מה קורה אי שם בעולם המוסיקה הקלאסית. אם כי לא היה לי כל-כך קל להתחבר בהתחלה, אך בסופו של דבר הגעתי למסקנה אחת, והיא - שמוסיקה קלאסית כ"כ מעניינת, כ"כ מרגשת, כ"כ גאונית. לשמוע כלים שמעולם גם לא שמעתי. כינור כזה וכינור כזה, חליל כזה וכו'...
באלבום המדובר הנקרא - "אהבה רבה", שמוגש ע"י נפתלי שניצלער העוצמתי. נכלל בו כמה וכמה מהלכים מוסיקליים גאוניים, שהזכירו לי באחוזים מסויימים את הנגינות מבית באך ומוצרט.
בצלאל [צאלי] גאלד ניחן בקול חסידי מיוחד ומרגש מאוד. על הפקת האלבום אחראי שניצלער - האיש שא"א לפספס. ממש כמו יין שמשתבח עם השנים, מגלה כישרונות נדירים. בין המוסיקאים המשתתפים באלבום, אפשר לפגוש שמות כמו אבי סינגולדה, אבי אבידני, אריה ברקוביץ, ברק בן צור, דניאל פלאם, גל גרשובסקי, ועוד.
ובין המעבדים את יוסי גרין, מאיר אדלר, רולי אזרחי, משה לאופר, ועוד.
לגבי המלחינים, האלבום מצויד היטב: יוסי גרין, משולם גרינברגר, פינקי וובער ומשה לאופר.
האלבום נפתח עם שיר שיהיה יותר רלוונטי לשמיעה בל"ג בעומר, שמשרה אוירה ממש "מירונית" - "תורתו". שהלחין משולם גרינברגר (למי שלא מכיר, הלחין המון שירים שתפסו במה גדולה במוסיקה החסידית, כגון "בית נאמן בישראל" של ישראל ורדיגר ועוד). לאחר מכן עוברים לבלדה נעימה ומרגשת ממלך הבלדות בז'אנר- פינקי וובער, ושמה בישראל: "שיר המעלות".
לעוד שירים שפשוט אסור לפספס: "ולא נבוש" - חצי יידיש, חצי עברית. מעניין ויפהפה. "מעלה גדולה" - שהלחין יוסי גרין, שיר חסידי שעובד היטב. בין הטובים באלבום- ללא ספק! "מתרצה"- שגם הלחין משולם גרינברגר, אבל כאן נתמקד במעבד שהביא כמה רעיונות מוסיקליים גאוניים עם הכינורות. "עזרת"- שיר שגם בו נשמע ממש כקונצרט מהמם, ו-"אהבה רבה" - גולת הכותרת (תרתי משמע) באלבום, יצירתי, מעניין ומרגש.
לסיכום, לדעתי, מדובר באחד האלבומים המושקעים ביותר בתקופה האחרונה ובכלל. וההפקה שגרמה לי לחזור שוב ושוב ולשמוע קטעי כינורות וליהנות כל פעם מחדש - יעידו. הלוואי שייצאו עוד אלבומים מעין אלו. מושלם!

האזנה למיקס משירי האלבום


האזנה לשיר "תורתו"
בצלאל [צאלי] גאלד - אהבה רבהאיתי סיטבון