הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של אלי פרידמן:

אלי פרידמן הוא זמר חסידי-ישראלי, מוזיקאי, פזמונאי, מלחין פופולרי.

את דרכו המוסיקלית החל עוד בהיותו בחור ישיבה (בישיבות "עטרת ישראל" ו"היכל התורה"), אז הלחין לזמר למיכאל שטרייכר את השירים "יזכרם" ו"ומחליף את הזמנים". בהמשך הלחין את השיר "פתח לנו שער" שביצע הזמר אפרים מנדלסון. הצלחתם של שירים אלו הייתה ה"טריגר" הראשוני לפיתוח קריירה אישית בתחום. הוא החל להופיע באירועים ולהפיק חומרים אישיים. פרידמן הוציא עד כה חמישה אלבומים מקוריים שזכו להצלחה רבה במגזר החרדי ואף מחוצה לו ("השמח בחלקו" – 1998, "שומע אל אביונים" – 2001, "בוטחים בקב"ה" – 2003, "על הסטנדר" – 2006 ו"מה הבריות אומרות עליו" – 2014). נוסף על כך, הוציא פרידמן אלבום אחד של הופעה חיה ("שרים ביקב עם אלי פרידמן" – 2016).

אלבומיו של פרידמן מאופיינים בשילוב של שירים עם מילים מהמקורות לצד שירים שנכתבו עצמאית ומשקפים רגשות, מחשבות ותובנות מעוררות השראה. בין שירים אלה אפשר למצוא את "לטעום מהאור" (מתוך האלבום "בוטחים בקב"ה". בשיר זה פונה פרידמן לדמות בדיונית של נער חרדי שתוהה מה מקומו בעולם ומעודד אותו. שירים נוספים באלבום הם "לא מתנתקים", "רק אותך אלוקים", "על הסטנדר" ו"ניגון קטן" (מתוך האלבום "על הסטנדר").

האלבום "מה הבריות אומרות עליו" זכה לתואר "אלבום השנה החסידי" במצעד של תחנת הרדיו "קול ברמה". אחד השירים הבולטים מתוכו נקרא "קיים את הילד" המבוסס על מילים מן המקורות הנאמרות בטקס ברית המילה. השיר הולחן על ידי פרידמן תקופה ארוכה לפני צאתו לאור, אולם הקלטתו נדחתה. ידידיה מאיר הציע לו לבצע אותו בדואט עם אחיו יצחק מאיר. למחרת ההקלטה נודע דבר חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, מה שהוביל להשמעות רבות של השיר, אף בערוצי הרדיו הכלליים. פרידמן אמר בראיון שראה בכך אות משמים.

אלי פרידמן מופיע בחתונות ובהופעות הבנויות מיצירותיו, בד בבד, הוא ממשיך להקליט וליצור מוזיקה מביתו שבעיר בית שמש. נוסף על אלה, מדי יום שישי מגיש פרידמן את התכנית "לכו נרננה" בתחנת הרדיו החרדית "קול חי", לצד הרב חיים הורביץ, רב שכונת צהלה.

אלי פרידמן

אלבומים של אלי פרידמן:

  1. בוטחים בקב"ה (2005)
  2. על הסטנדר (2006)
  3. רחובות הנהר (2018)

שירים אחרונים של אלי פרידמן שנוספו לאתר: לרשימה המלאה