הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של יובל טייב:

ילד הפלא, כך כינו את הילד שהרטיט בקולו את תושבי שכונת פרדס כץ שבבני ברק, עת פקדו את בתי הכנסת בית אל וישורון לשירת הבקשות בלילות החורף הקרים.
אביו דניאל שהמוסיקה נשמת אפו, ידע שהכישרון לא מספיק ולכן תמך, פיתח, עודד ולעיתים אף האיץ בילד להתבודדות והסתגרות מוחלטת עם המוסיקה. ועוד דאג בנוסף לכישוריו המולדים ללימוד פיתוח קול וכינור קלאסי בקונסרבטריון העירוני.
הילד שכבר אז ראה בשלמות דרך, עקב ולמד משירתם של גדולי המוסיקה דוגמת אום כולתום, ע.ווהב, ע.חלים, פ.א-לטרש ועוד.
ימים ולילות ארוכים שאט אט התחברו לשנים.
לא בכדי נחשב יובל לאחד המבצעים הגדולים של מוסיקה זאת, עם כלים אלו ובהדרכת אביו שמקנה לו צורת השירה וביצועה, החל יובל להשמיע את קולו עכשיו בכל הארץ.
"שכן טוב" הייתה ישיבת אור דוד בניצוחו של אחד מגדולי בעלי המוסר ומחזירי התשובה בימינו הרב דניאל זר שליט"א בה מעת לעת נערכו הילולות לצדיקים, ואליהם היה מוזמן דרך קבע אומן הקאנון אברהם דוד הכהן ז"ל. ושזה שמע את הילד נדהם מהכישרון ופרש חסותו עליו וכך זכה יובל לחסות בצל מי שנחשב לאחד המוסיקאים הגדולים שישראל ידעה. אברהם ז"ל דאג לשדך "הכישרון" לתוכניתו המפורסמת של ג'ו עמר ז"ל. בימי שישי "מעורב ירושלמי" וכך עם הרבה פירגון מצד ג'ו נשמע כמעט מידי שישי קול הילד מעל גלי האתר (התכנית שהייתה כמעט והיחידה שהשמיעה פיוטים באותם הימים).
ב - 1988 בעקבות החשיפה יצאו 2 קלטות "רב פעלים" בליווי מקהלת הילדים פרחי רב פעלים בית שמש, "מצללי המזרח" עם פרחי ירושלים בניצוח חנן אביטל. יובל בגיל 11.
- 1989/90 הוא גיל המצוות מגיש יובל קלטת ביכורים ראשונה "הללוי-ה".
- 1990/91 לצד לימודי קודש במתיבתת אור גאון בראשותו של הרה"ג צבי פדידא שליט"א, מוציא יובל 2 קלטות שהן הפקות ענק "אור דוד" ו - "שמח" ובהן שירים בלשון הקודש על לחניהם המוכרים של גדולי המוסיקה הערבית.
ההפקות נוגנו ע"י תזמורת קול ישראל בערבית, בראשותם של זוזו מוסא הי"ו ואברהם דוד הכהן ז"ל. בעת ההקלטה התזמורת מנתה 24 נגנים כולם "אנשי שם" ואשר עד היום נחשבות לנכס צאן ברזל.
-1991 מקליט יובל בדואט עם החזן אריה עובדיה הי"ו את "קול רינה" וגם הפעם נקראים אל הדגל תזמורת "קול ישראל" להקלטה.
יובל זוכה ונענה להזמנות מקהילות יהודיות בחו"ל - ארגנטינה, מקסיקו, קנדה, צרפת וארה"ב. הגדולה שבהן באולם המופעים המפורסם אולמפייה בפריז והוא בן 14.
את הישיבה הקטנה עשה בפאר משה בפ"ת בראשותו של הרה"ג משה פינטו שליט"א הצדיק המחנך והמסור נטע בנער אהבת התורה, לימוד ויראת שמיים.
את הישיבה הגדולה עשה ב"אור דוד" בראשותו של הרה"ג דניאל זר שליט"א שם למד הלכה למעשה לצד לימוד התורה אהבת ישראל וחסד, מהם.
- 1996 סוף זמן ישיבה גדולה הקליט את "האזינו כל אחיי" שיר הנושא אשר נכתב והולחן ע"י נגן העוד הצדיק יחזקאל בצלאל ז"ל. קלטת אשר סללה דרך וסגנון חדש בעולם החרדי ועד היום נחשבת לאבן דרך ושיריה הפכו להמנונים ממש !
- 2003 יצירת המופת ההיסטורית "תהליל" אשר הוקלטה והופקה בהדרכתו ובניצוחו של הזמר הטוניסאי היהודי והאגדי מר ראול ז'ורנו ז"ל בפריז צרפת ובליווי נגניו של ראול... התהליל, שירים טוניסאים יהודיים בשפה הערבית עפ"י מחזור החיים. זה כמה עשורים אשר נשכחו מלב העדה ובכך הרימם מחדש על נס.
- 2005 "הסליחות" אוסף פיוטים לימים הנוראיים שהרעיון לדיסק נולד מפיוט בודד "בן אדם" שיובל הקליט והפיץ שנה קודם לזיכוי הרבים.
- 2006 "מעשה בראשית" גולת הכותרת בעשייתו המוסיקלית של יובל וגם הפקה זאת הוקלטה בפריז צרפת, משך זמן העבודה ארך כ - 4.5 שנים.
- 2007 הקליט עם הזמר שלומי שבת ביצוע מיוחד ומרגש לשיר תפילה לילד.
בין השנים ועד היום משמש יובל פעמים סולן התזמורת האנדלוסית הישראלית.
מסע מוסיקלי משותף מטעם האוניברסיטה העיברית-בית הלל, עם הזמר והיוצר הישראלי המוכשר שלמה גרוניך.
יובל מוזמן ללמד במסגרות שונות שירה ופיוט וביניהן האוניברסיטה העברית ירושלים.
כמו כן חבר בעמותת "אלומות" שחרתה על דגלה שימור וטיפוח מורשת ומסורת יהדות צפון אפריקה וטוניס בפרט.
ועכשיו בשעה טובה ומצלחת יצא הדיסק "שמע ישראל" בסגנון ים תיכוני (ישראלי)

יובל טייב

אלבומים של יובל טייב:

  1. שמע ישראל (2011)

שירים אחרונים של יובל טייב שנוספו לאתר: לרשימה המלאה