בס"ד
"שלומי טויסיג 2", הוא האלבום החסידי הבולט של התקופה האחרונה, עולם המוסיקה החסידית בתרדמת עמוקה כך שכל אלבום ובמיוחד מושקע שכזה מעורר שמחה.

אלבומו הראשון של טויסיג, "מודים אנחנו", יצא לפני כשלוש שנים, ונחל הצלחה גדולה. בשני האלבומים היו שותפים צוות מפיקי העל מארה"ב, יוסי טיברג וגרשי מושקוביץ.

לאלבום החדש חברו כל השמות הבולטים בתחום המוסיקה החסידית, יהושע פריד,יוסי גרין, פינקי וובר, רולי אזרחי, איצי ברי ואלי כהן, יצחק פוקס, רובי בנט, מונה רוזנבלום, ליפא שמלצער ועוד.

באלבום יש 12 רצועות שכולן מהמקורות חוץ מ"אסאך בעסער"

האלבום נפתח בשיר דיסקו, "ניסים נפלאות", בלחנו של פינקי וובר ועיבוד של יהושע פריד, הלחן חביב מאד והעיבוד עשיר ומגוון, פתיחה של
אלבומים חסידיים- אמריקאיים בשיר דיסקו כבר הפכה לכמעט קבועה.

השיר השני באלבום, "גם כי אלך", שיר נפלא בלחנו של אלי כהן ובעיבודו של אלי כהן ואיצי ברי. השיר במקצב רגאיי/לטיני חביב והוא נעים מאד להאזנה.

השיר השלישי באלבום, מסתמן כרגע ללהיט התורן, "העכער", בלחנו של איצי וולדנר ובעיבוד של אלי לישנסקי. העיבוד משולב מוסיקה אלקטרונית וכלים חיים.

מומלץ להאזין גם ל"ששון ושמחה", שיר במקצב הסלסה הלטינית בלחנו של יוסי גרין ובעיבודו של יהושע פריד, השיר נחמד מאד למרות שיש לטעמי פער בין המילים השמחות לבין המנגינה העגמומית מעט.

שירים מומלצים נוספים, "ואפיל", שיר שקט חביב בלחנו ועיבודו של רולי אזרחי, העיבוד בסגנון הרוק באלאד משלב בין כלים חיים לאלקטרונים. קולו של טויסיג מקבל ביטוי טוב בשיר במיוחד בפזמון.

"המחדש", שיר וולס יפיפה בלחנו של פינקי וובר ובעיבודו של רובי בנט.
"ירושלים", שיר שקט ומרגש גם הוא בלחנו של פינקי ועיבודו של בנט.

"לה' הארץ ומלואה", שיר חביב מאד בלחנו של יצחק פוקס ובעיבוד של רולי אזרחי. השיר נפתח בסגנון הפולק רוק האופייני לפוקס אך משום מה בחר המעבד בהמשך השיר למשוך את העיבוד לסגנון הדיסקו המיושן שעבר זמנו.

הדבר היחיד שמפריע לי, כמו ברוב האלבומים החסידיים אפילו של הגדולים ביותר, אין באלבום הרבה חידושים והוא בקלות נשמע מבחינה מוסיקלית כמו אלבום שהוקלט לפני עשר שנים.

לסיכום, מדובר באלבום חביב ונעים מאד, קולו של טויסיג נעים מאד ויש משהו אותנטי וחמים בשירה שלו, העיבודים מושקעים והסאונד מעולה.

5 מתוך 7 בסולם דניאל

שלומי טויסיג - שלומי טויסיג 2נ. צליל