הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של יונתן רזאל:

רזאל נולד בניו יורק, עלה לישראל בגיל צעיר, וחזר בתשובה עם משפחתו. כבר מילדותו התחבר למוזיקה קלאסית, למד לנגן בפסנתר ובצ'לו, ואף למד ניצוח אצל מנדי רודן. רזאל אף הקים להקה משפחתית, יחד עם אֶ‏חיו אהרן, יהודה וריקה. בשיא הצלחתה זכתה הלהקה להופיע בתוכנית של רבקה מיכאלי. רזאל התגייס לצה"ל כמוזיקאי מצטיין, ושירת כמעבד בלהקה צבאית. לאחר שחרורו, המשיך בלימודי הניצוח וכשסיים עבד כמנצח בתזמורת הקאמרית הישראלית ובסימפונט רעננה.

לאחר כמה שנים חש רזאל כי הגיע למיצוי, ונטש את המוזיקה. הוא עבר ליישוב סוסיא, שם עבד כרועה צאן, ובמקביל למד פסיכולוגיה. כעבור כמה זמן קיבל הצעה לעבד שני שירים של יוני רכטר לביצוע תזמורתי, עבור קונצרט מחווה עם הפילהרמונית. לאחר ששמע הקלטה ווקאלית של אחד השירים, "עטור מצחך" בביצוע אביתר בנאי, החליט רזאל לקבל את ההצעה. הוא כתב עיבוד חדשני ומפתיע, אך נגני התזמורת סירבו לבצעו. בסופו של דבר בוצע השיר בליווי של פסנתר בלבד. הביצוע זכה לתגובות חמות, ואף נכלל מאוחר יותר באוסף "המיטב" של יוני רכטר. בנאי ורזאל נעשו חברים קרובים, והעלו מופע פיוטים משותף.

רזאל ניסה מספר פעמים לעבוד על אלבום משלו, אך מסיבות שונות הדבר לא יצא אל הפועל. רק בשנת 2007, לאחר 12 שנות עבודה, יצא "סך הכל" – אלבום הבכורה שלו בהפקתו המוזיקלית של אביתר בנאי. האלבום כולל בעיקר טקסטים המושפעים ממקורות יהודיים שונים. הלחנים בו עדינים ומורכבים, וניתן לזהות בהם השפעות של יוני רכטר. מהאלבום יצאו לרדיו שלושה סינגלים: שיר הנושא - "סך הכל", "ציון" - דואט עם בנאי שזכה להצלחה גדולה, ו"ואני תפילתי". כמה חודשים לאחר צאת האלבום, קיים רזאל הופעת השקה מיוחדת בליווי רביעיית מיתרים, בה אירח את אביתר בנאי. לאחר מכן יצא לסיבוב הופעות סולו, כשהוא מלווה את עצמו בפסנתר.

רזאל זכה בפרס "זמר השנה" ו"שיר השנה" (על שירו "ציון") לשנת ה'תשס"ח מטעם ynet יהדות.[1]

בשנת ה'תשס"ט פרסם רזאל את השיר 'והיא שעמדה', שאותו הלחין למילים מתוך ההגדה של פסח. השיר בוצע בדואט ביחד עם הזמר החסידי יעקב שוואקי במסגרת מופעו בקיסריה, זכה להצלחה גדולה, נחשב ללהיט גדול בציבור הדתי והחרדי, ואף זכה בתואר "שיר העשור" ב"מצעד העשור" שנערך בתחנת הרדיו הדתית קול חי.

רזאל מתגורר בשכונת נחלאות בה גדל. הוא נשוי ליעל, ואב לשלוש בנות ובן.

רזאל הוא אחיו הבכור של המוזיקאי אהרן רזאל, איתו הוא מופיע לעתים ואף הקליט עמו מספר שירים בעבר, ובן דודו של הכנר ניצן חן רזאל.

קרדיט: ויקיפדיה.

יונתן רזאל

אלבומים של יונתן רזאל:

  1. סך הכל (2007)
  2. בין הצלילים (2012)
  3. פותח לב (2017)

שירים אחרונים של יונתן רזאל שנוספו לאתר: לרשימה המלאה