בס"ד
אז נכון שעד לא מזמן נוחי קרון, נחשב בעיניי כאומן אנונימי לחלוטין, אבל לאחר ששמעתי את אלבומו החדש (השני במספר) "בניי" – גיליתי עד כמה בעל כישרון הבחור. הוא הלחין את כל הלחנים ואחראי לכל העיבודים באלבום (מלבד "צאתכם" שהולחן יחד עם מארק לוין), ואני חייב לציין שכל לחן באלבום יש בו צבע מיוחד, בין בכמות הסגנונות המשולבים באלבום ובין המקוריות שנוחי יודע להקרין לנו בהצלחה מלאה (בעיקר בסגנון השירה). בין היתר הוא גם מחזיק באולפן הקלטות עצמאי שבו הוקלטו כל רצועות האלבום (Nochi Krohn Studios).

האלבום כולל 11 רצועות, שכולם מן המקורות, מלבד השיר "בניי" שהוא דואט עם הזמר היהודי מקורי יוסף קרדונר. אפשר לראות בחוברת המצורפת גם כמה מילים לפני כל שיר, שמסבירות איך נולד השיר, מתי הולחן וכו'.

לגבי ההפקה, גם היא מאוד איכותית ועשירה וכוללת כמות גדולה של כלים. נוחי בעצמו מנגן בקלידים, ואולי זאת כוונתו בשם האלבום "נוחי קרון ולהקתו". בשירה עצמה נוחי הוא הסולן ומלווה ע"י צוות הלהקה, בשילובי קולות תואמים ומקצועיים מאד.

בוא נרד עוד קצת לעומק האלבום ונדון לגבי השירים:
האלבום נפתח עם השיר "אין קדוש כה'" – שיר רוק-יהודי קצבי, משולב עם תופים אלקטרונים, שיר שנותן פתיחה טובה לאלבום, "אשא עיני" – שהולחן בצפת – שיר המתאים באמת לאזור המקום, סגנון אלטרנטיבי, "יושב בסתר עליון" – שיר רגש שנבנה ב-בית, מעבר ופזמון (דבר אהוב אצלי), "בניי" – שיר הנושא – דואט עם יוסף קרדונר, הסגנון יותר משתייך אליו, גם המילים – שיר מדהים במינו, "בראש השנה" – לקוח מתוך "תפילת ר' אמנון (ונתנה תוקף)", שיר רגש מיוחד במינו, שמשום מה סגנונו מזכיר את השיר "כבקרת" של ישראל ויליגר מתוך "ניגוני הרבי" (להפתעתי בדקתי את האחראים על השיר של ויליגר, וראיתי שנוחי עצמו אחראי על העיבוד), "רבות מחשבות" – שיר חמוד, והפעם בסגנון "הורה". האלבום נחתם עם השיר "צאתכם לשלום", שיר שהולחן יחד עם מארק לוין.

לסיכום, מדובר באלבום איכותי מתחילתו ועד סופו, הפקה עשירה, סגנון יחודי, ובעיקר מוזיקה מעולה. אני נהנתי מכל שניה באלבום ואני חושב שיהיה רלוונטי לשמוע אותו עוד זמן רב.
נוחי קרון - בנייאיתן סיטון