בס"ד.
הוזמנתי לשמחתי למופע הפיוטים של להקת "הקטורת" במרכז "מנורה" (רשימו לשעבר) . להקת הקטורת הוציאה לפני כחצי שנה את אלבום הבכורה המעניין שלה "כנפי שחר" והמופע מבוסס ברובו על שירי האלבום בתוספת כמה קטעים חדשים.
מעבר לזה שזה הופעה ניתן להגדיר את זה כתצוגה של חנות כלי נגינה חברי הלהקה מנגנים כל אחד על כמה כלים מעניינים והגיוון על הבמה עצום,מכלי נגינה קלאסיים כגיטרה כינור פסנתר ותופים ועד לכלים אתניים ואקזוטיים כעוד ,ג'מבוש ,נאיי ,בנסורי ועוד כך שלא משעמם אפילו לרגע..
הלהקה מונה שישה חברים ,רפאל ממן –סולן וגיטרה אקוסטית. גלעד חזן- סולן ,כינור,עוד,ג'מבוש. ניר שחל-פסנתר,נאיי ,בנסורי,חליל צד,חליל אירי. גבריאל פיסק- כלי הקשה . יונתן פיאלקה- בס. אייב דורון- תופים ובודרן (תוף אירי מיוחד).
רוב השירים בהופעה הם פיוטים שעובדו מחדש על ידי חברי הלהקה לביצועים סוחפים וקצביים בתוספת שירים ונעימות מקוריות של חברי הלהקה. אני באופן אישי מתחבר מאד למוסיקת פיוטים שלא נמצאת ממש על הצד מזרחי של המפה והקטורת עונים על ההגדרה הזאת מצד אחד נגינת העוד הג'מבוש והכינור המיילל של גלעד עם עיבודים מערביים נייטרליים.
המופע נפתח בנגינת הפסנתר של ניר שחל לשיר מקורי שהלחין למילים שכתבה אשתו "אליך" שיר שקט ומרגש. ניכר על חברי הלהקה שהם נהנים לנגן יחד ושהחיבור ביניהם לבין המוסיקה מלא. מספיק רק לראות את החיוך הרחב שלא מש מפניו של ניר שחל לאורך כל ההופעה ואת השירה אפילו ללא מיקרופון של יונתן נגן הבס המוכשר וגבריאל נגן כלי ההקשה כדי להבין את החיבור של הקטורת.
לאחר "אליך" הקטורת ביצעו את "גולול מאמא" שיר קצבי סוחף ומלא התלהבות מתוך האלבום שסחף את הקהל למחיאות כפיים סוערות .
כמו"כ הקטורת ביצעו מעבר לשירי האלבום קטע חדש ומקפיץ בשם "ותצא מרים"
נהניתי מאד מההופעה האנרגיות וקטעי המעבר המרהיבים של ניר בכלי הנשיפה וגבריאל פיסק על כלי ההקשה המגוונים מאד שעל הבמה. באופן כללי אני ממליץ להביא את הילדים ולו רק כדי שיראו את כלי הנגינה וילמדו עליהם מעט. לא בכל הופעה יש חנות שלמה על הבמה...חוויה מומלצת!
הקטורת יופיעו בפסטיבל מוסיקת עולם שיתקיים בתיאטרון אנסמבל בהרצליה ב24.03.12
הקטורת - כנפי שחרנתנאל לייפר