בס"ד
לאלו בינינו שעדיין לא התעדכנו.. יצא השבוע אלבומם השני של להקת הילדים של ישי לפידות "הקינדרלעך" עם השם המקורי במיוחד "קינדרלעך 2"
הלהקה הוקמה לפני כ 8 שנים על ידי המפיק דוד פדידה וישי לפידות והוציאה את אלבומה הראשון עם הלהיט "משיח" ועוד ומאז עסקה בעיקר בהופעות בקהילות יהודיות ברחבי העולם. באלבום החדש כמו באלבום הקודם מדובר במוצר איכותי ומופק ברמה הגבוהה ביותר כמו שישי לפידות ופדידה רגילים ויודעים אך המוסיקה היא לא הדבר העיקרי בקינדרלאך.. מעט מידי שירים מקוריים בטח בשביל מלחין ויוצר ברמתו של ישי לפידות אין בעיה למלא אלבום שלם של שירים אך הוא בחר להשתמש בשירים מוכרים דוגמת "ישמח חתני" ו"אברהם אבינו" ולא מהבחינה המוסיקלית לדעתי. להקת הקינדרלאך זה בעיקרון מופע במה שכרטיס הביקור שלו הוא האלבומים שיצאו והדבר מורגש באלבום כבר מהרצועה הראשונה "הלו הלו" בה מוצגת הלהקה על ידי כרוז באנגלית כמו בהופעה, מילות השיר מעורבות עברית ואנגלית אני בהחלט מבין את החשיבה העסקית של המפיקים אך אעיר את תשומת ליבם איך נשמע באוזננו דוברי העברית זמר אמריקאי שמנסה לשיר שיר בעברית... בעיקרון זה אותו הדבר (מגוחך) רק הפוך.. המוסיקה עצמה בסגנון פופ אמריקאי קופצני נחמדה אך המילים לא תואמות אותה כלל ,בפזמון הילדים שרים "הלו הלו אנחנו צאן קדושים" אחד מהדברים שהכי פחות מזכירים לי צאן קדושים זה מוסיקת פופ כזאת וילדים שמנסים לעשות תנועות של מייקל ג'קסון...
השיר היפה בעיניי באלבום זה "שיר הבר מצווה" שיר שקט ונעים עם מילות מקוריות של אלי כהן שמזכיר לי יותר את מה שאני מכיר מישי לפידות ו"שמע בני" בו יש מעט רגש בשירה של הילדים דבר שחסר מאד בשאר שירי האלבום, השירה מדוייקת ונכונה אך יכול וצריך היה להיות בה הרבה יותר רגש אמיתי . אני למדתי מישי לפידות כשהקים בזמנו את "אוף שימחעס" שניתן לרגש גם אם אין לך קול מיוחד יפה או צלול.. לדעתי היה ניתן להוציא הרבה יותר רגש מילדים עם קולות יפים כל כך . שיר נוסף נחמד ששווה האזנה "ביחד" שיר פופ מקפיץ למרות שגם פה היה ניתן לוותר על השירה באנגלית עם מבטא קלוקל . שיר נוסף עם מנגינה נחמדה ומילים בנאליות מידי הוא "אנשים". וכמובן ישי לפידות לא יכול בלי שיר על המשיח והפעם "אני מאמין" שיר פופ נחמד שגם ישי נותן בו את קולו.
באלבום מתארח בשיר "שמחות קטנות" שמבצע במקור עמיר בניון בלחנו של מיכה שטרית הטנור דוד ד'אור . אני באופן אישי אוהב את קולו של דוד אך באלבום משהו בעיבוד המוסיקלי גרם לו להשמע כמעט כמו אפקט אלקטרוני , לטעמי היה צריך לתת לילדים לשיר איתו ממש ולא רק כקולות רקע..
לסיכום מדובר באלבום מופק ומושקע ברמה גבוהה מאד אך עם מעט מידי רגש ומעט מידי ערך מוסיקלי, הוא יכול להיות האלבום של כולם... יש בו עברית עיבריס.. אנגלית צרפתית אך פחות מידי שירים חדשים וטובים.
5 מתוך 7 בסולם נתנאל בעיקר בגלל ההפקה האיכותית.

למילות שירי האלבום לחץ כאן.
קינדרלעך - 2נתנאל לייפר