בס"ד
אז למי שלא שם לב (לא שיש סיכוי לכזה דבר אחרי שתומר כהן הוא היחצן..) אלבום הבכורה של ילד הפלא ישראל עמר מארה"ב "ביום ההוא" סוף סוף הגיע אל החנויות.
אחרי שזכה בשנה שעברה בתחרות הזמר היוקרתית THE JEWISH STAR "הכוכב היהודי" ונבחר לכוכב היהודי על ידי צוות השופטים שכלל בין היתר את אברהם פריד ויוסי גרין, עבד ישראל יחד עם המלחין איצי וולדנר ששימש גם כמפיק של האלבום וגם כזה שהלחין את רוב שירי האלבום חוץ משניים להם אחראי ברוך לוין. על העיבודים הופקד איאן פרייטור.
קולו של ישראל גבוה כיאות וכראוי לילד פלא והוא בהחלט הפתיע אותי עם ביצועים מעוררי כבוד לשירים שיש בהם מילים בעברית שזו בדרך כלל נקודת התורפה של מבצעים אמריקאים לשירים בעברית עם רררייישש מתגלגלת...
האלבום נפתח עם שיר הנושא של האלבום "ביום ההוא" שיר קצבי וחביב שפתיח התוף והבס שלו מעניין מאד.
מומלץ לשים לב לשיר "תן ברכה" שיר בעברית שמילותיו נכתבו על ידי שיראל מלמד . ישראל נשמע נפלא בעברית והשיר מרגש ונעים. שיר מרגש נוסף הוא "ברכת כוהנים" שיר שקט ויפה שמושר בהברה עברית (יאר לא יואר...). "תודה" השיר המוצלח בעיניי באלבום דואט יחד עם הזמר ישי לפידות בשיר בעברית שמילותיו נכתבו על ידי שמואל יונה גם ישי וגם ישראל נשמעים במיטבם והדואט מחמיא לשניהם מאד.
חובבי המזרחי קיבלו את "הילולת הצדיקים" שיר מזרחי חביב שישראל נשמע בו נינוח וטבעי שאפו לאיצי וולדנר שהלחין ששיר שבאמת מזכיר מוסיקה מזרחית והמקצב לא אונס את השיר.
שני השירים שהלחין ברוך לוין "והוא" הקצבי ו"מקדש מלך" הרגוע מומלצים להאזנה.
לסיכום ישראל עמר יצר יחד עם איצי וולדנר אלבום מושקע מעניין ומוצלח והוכיח שהוא יותר מסתם קוריוז שזכה בתחרות.
6 מתוך 7 בסולם נתנאל
ישראל עמר - ביום ההואנתנאל לייפר