לעיתים אני נוהג לשאול את עצמי, מה היה קורה אילו היו מוצרט או בטאובן האגדיים חיים בתוכנו בשנות האלפיים, כשהטכנולוגיה מתקדמת בכל מקום, כשהאולפנים נשמעים באיכות מצויינת, או בעצם לראות הופעות חיות בלייב (באיכות HD 1080 כמובן) את גדולי המלחינים מתקופת הבארוק או הרנסאנס, כדוגמת שופין, ויואלדי והאחרים. או שאולי העידן המודרני היה משפיע גם עליהם, ואני מתכוון מבחינה מוזיקאלית, משום שאז בתקופתם היה למוזיקה כללים שונים ומשונים כגון של סולמות וכדומה, שמי שלא היה עוקב אחר כללים אלו - לא היה נקרא מבין כלל. או שאולי במקום להכיר סתם 'יוהאן סאביסטיאן באך', היינו מכירים את DJ יוהאן סאביסטיאן באך, שמגיע לישראל וכובש את רחבת גני יהושע עם הלהיט החדש של 'הפוגה והטוקטה ברה מינור', בגרסת דאנס כמובן.

לאחרונה יצא לי לשמוע, למען האמת די במקרה, את האחד האלבומים שגרמו לי אישית נחת רוח גדולה להתענג על מוזיקה קלאסית בניחוחות מודרניים. שני מוזיקאים גדולים, ששמם עדן וירון בכר, האחד 'בעל מנגן' (קלידן או פסנתרן בלע"ז) והשני אומן תופים יוצא מהכלל, כל אחד עם התפקיד שהוקצב לו עושה את העבודה מצויין. יחס מעניין ינתן לכימייה בין השניים, כגון התזמון בינהם הוא אחד האלמנטים העצומים באלבום, לשים לב איך לא טועים בכי הוא זה. בין הקלאסיקות ניתן למצוא את יצירותיו של שופין, מוצרט, באך, ואפילו את ויואלדי מתוך יצירת המופת שלו 'ארבע עונות - חורף' (האהובה עליי מבין השאר, עיין ערך David Garett - Vivladi vs Vertigo), ועוד מעניינים יותר ופחות.

לסיכומם של דברים, לדעתי שווה לתת הצצה קטנה לעולמם של הבארוקים, ואף ללמוד מהיוצרים פרק אחד או שניים על עבודה יחד, שאף אחד לא מנסה להראות את כוחו וכו'. והכי חשוב זה - לשבת עם אוזניות צמודות לאוזניים, להקשיב ולהרגע. וכמובן, תודה רבה לאומנים שהפיקו אלבום זה, שלא זנחו מוזיקה דיי שכיחה שכבר מזמן איננה מינסטריים בעולמנו, ובעז"ה נשמח לכתוב על עוד אלבומים מעין אלו שנותנים פאקטור מעניין במוזיקה הקלאסית.
ירון ועדן בכר - Classic Stormאיתן סיטבון