ישנם בעלי מקצוע מכל תחום שיהיה, שמתחילים ללמוד מקצוע פלוני תקופה, ועוברים למקצוע אחר בנסיבות שונות, וכך לעוד מקצוע וחוזר חלילה, ובסופו של דבר, הבן אדם הלזה למד 50 אחוז מכמה מקצועות, ואין לו אפילו כתב הסמכה אחד. אני מכיר הרבה כאלו. מאידך, יש אנשים שנולדו להיות "כלבוניקים" שמתמחים בכל תחום אפשרי, ובמאמץ קטן או גדול מצליחים להיות בעלי מקצועות מצליחים. כאלה אני מכיר, אבל פחות.
וכשם שהמידות בבעלי מקצוע, כך המידות בזמרים. יש כאלו ששרו קצת מז'אנר פלוני ועזבו אותו, והולכים לז'אנר אלמוני ועוזבים גם אותו, ובסופו של דבר יוצא שאין להם אלא כמה סינגלים מכמה סגנונות ולא מוצאים את עצמם, מכח ההתפזרות. לעומת זאת, יש זמרים שנולדו להיות "כלבוניקים" במוזיקה. כל שיר וסגנון שרק יגע בו יהפוך להיות ללהיט. ככה זה אצל יעקב שוואקי. בחסידי – כבש, במזרחית – כבש, ועכשיו, בז'אנר הישראלי הגלגלצי, בעולם שנשמע מעט לא מדבר אליו – כובש, ובגדול. זה זמר אמיתי. (ושלא נדבר על לכבוש כל במה בארץ ומחוצה לה).
נתון נורא מעניין בשוואקי, שהוא יודע בדיוק מה הוא שווה. בחיים לא נמצא אלבום שלו בלי כמה להיטי חופה-חתונות. ועוד, שיש אנשים שישמיצו (אפילו מבלי לשמוע קודם את האלבום) ויגידו "שוואקי נהיה פראנק", וכל מיני מילים מעין אלו, ואם תשאלו אותי, אין בכלל מה להשמיץ כך, מהסיבה שהוא חלבי במקור, ועוד, באלבום הזה תמצאו את אותם להיטים קלאסיים בסגנון טיפה שונה.
על הפקת האלבום אחראים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כיאה לאלבום מושקע. בניהם אפשר למצוא את אשר פדי ואבי אבידני (תופים), אבי יפרח (בס), סינגולדה (תנחשו...), אמית הראל, ג'ף הורביץ, אודי דמארי, יענקי ויוחי בריסקמן (קלידים-עיבודים).
המסע מתחיל עם שיר מפוצץ באנרגיה אדירה, ששם המלחין שלו לא פחות מפוצץ תמיד ב-"מצב" – ישי לפידות. ומשם לוקח אותנו שוואקי לדואט מעניין ומדהים בשילובו עם מלך הנשמה המזרחית – שלומי שבת, בשיר הנושא "קולות".
עוד שירים שתפסו את אזניי הם: "שמחים" – בלחנו של שוואקי בעצמו, "אך שמח" – שיר בסגנון מזרחי איכותי מאוד מלווה בגיטרות קיסריות וכינורות טורקיות. "זה הקטן" – סגנון ישראלי מאוד כמו שאני אוהב, מילים יפות והלחן – מדהים. "עושים תשובה" – מארח את מטאליש בשיר רוק-מטאל ענק. "קמו בניה" – אחד הקלאסיים היפים באלבום. "עת רקוד" – שיר פיקנטי מאוד, שעוד נשתמע בחתונות בשנים הקרובות, והרצועה האחרונה – דואט עם האומן שכל כולו זה מבחינת "קבעתי" – אהרון רזאל, קינוח מושלם לאלבום כזה.

לסיכום, איפה שלא תשמעו את האלבום, בין במדיה פלייר או בנגנכם, ממליץ לכם במקום להתאמץ ללחוץ שוב על כפתור ה-Play, פשוט לעשות Repeat או בעברית – "הדרן", והיה זה שכרנו...
יעקב שוואקי - קולותאיתי סיטבון