בס"ד
כידוע אין כמו שירה אדירה של מאות בחורי ישיבה כדי לגרום לצמרמורת של התרגשות בכל הגוף באלבום הכפול והחדש של תזמורת "המנגנים" יש כמה וכמה רגעים כאלה.

האלבום המדובר "קומזינג 2" הוקלט כולו בהופעה חיה כשהקהל הוא בעצם המקהלה של האלבום ושותף מלא לתוצאה המרגשת.

700 בחורי הישיבה שהגיעו לבית העם בירושלים הוכנו מראש לחומר המוסיקלי ובאו מלאי אנרגיה להפקה שלא זכור לי שהופק עוד משהו בסגנון וברמה הזו. ההופעה צולמה כולה עם צוות צלמים מקצועיים ובליווי מצלמות רחף משוכללות ובעתיד היא תהיה זמינה גם לצפייה.

לשלד התזמורת הבסיסי ולזמר מוישי רוט שגם אחראי על העיבודים באלבום הצטרפו נגנים וזמרים רבים שכל אחד תורם מייחודו להצלחת הפרויקט.

האלבום נפתח על ידי מוישי רוט עם השיר "ברכו" שנפתח יחד עם הבחורים בקול רעש גדול, השיר חביב והביצוע מצוין. בכל האלבום הייתי מוותר על קריאות העידוד של המנחים והזמרים בסגנון "איזה מרגש" "שירו ביחד" "גם אתם למעלה תשירו..." לדעתי זה קצת פוגם בשלמות הביצוע אבל מילא... השאר מכפר.

הזמר השני שעלה לבימה על משבצת הזמר האלטרנטיבי, אהרן רזאל ששר שניים מלהיטיו הראשון השיר שהלחין עבור מרדכי בן דוד "את אחיי" ואת להיטו הראשון "הסנה בוער". מעניין לשמוע את רזאל בצרוף הבחורים חבל שהוחלט בעריכה לחתוך את המחרוזת לשתי רצועות.

מיד אחרי רזאל עלה הזמר יידל ורדיגר וביצע שלושה מלהיטיו הישנים "יהי החודש" "לשמור ולעשות" ו"חברים" שלושתם הולחנו על ידי אביו מב"ד. הביצועים אנרגטיים במיוחד אך הבחורים מורגשים פחות. גם פה חתיכת הרצועות לא מספיק מדוייקת וחבל.

על המשבצת המזרחית של הערב הגיע הזמר חיים ישראל שביצע את להיטו "חומות של תקווה" שנפתח עם נגינת הבזוקי הקסומה של יוני קיסר. הפזמון שנפתח בשירתם האדירה של הבחורים יפיפה.

מיד אחריו עלה הזמר בני פרידמן שביצע את ניגונו "ללא מילים" ואת "לטובה" שנפתח במחיאות כפיים קצובות וסוערות של הקהל גם פה הקהל שמצטרף בפזמון משתלט לטובה על השיר.

הרצועה העשירית מחלקו הראשון של האלבום "מלאכים" אחד השירים היותר מרגשים מההופעה. השיר מבוצע בצורה מרגשת במיוחד על ידי שלמה כהן והולחן על ידי שמואל יפת. העיבוד הדרמטי מחמיא לשיר והצטרפות הקהל מצמררת.

"קבעתי את מושבי" להיטו העכשווי של אהרון רזאל מבוצע בצורה מצוינת חוץ מהבחירה התמוהה לעבור להברה אשכנזית במילה אחת "בייס המדרש", כל השיר מושר בהברה ספרדית אין שום טעם וריח לשיר מילה אחת שונה במיוחד שהמילה הבאה אחריה – המדרש מושרת שוב בהברה ספרדית.

השיר אחריו - "שיר המעלות" של יידל ורדיגר בלחנו של אלי לאופר, שיר שקט וחביב.

לסיום החלק הראשון בוצעו שתי מחרוזות האחת של חיים ישראל שביצע את "מנורה" החב"די ואת להיטו הגדול "יתגדל" ומחרוזת של שלמה כהן ששר שתיים משיריו "מלך המשיח" ו"ליבי" המודז'יצאי, וביצוע של בני פרידמן ל"כדייתבון" בליווי הכנר שימי ויצנהדלר.

החלק השני של האלבום הוקדש לשבת ונפתח ב"קה אכסוף" בלחנו הידוע של ר' אהרון מקרלין זצ"ל על הסולו אחראי הכנר אברהם צייטלין שהפעם מגוון ומנגן בקמנצ'ה כלי מיתר פרסי/ טורקי הדומה בקולו לכינור.

גם השירים הבאים מוקדשים לשבת – "מזמור לדוד" של קרליבך בביצוע של רזאל, "לכו נרננה" של יידל ורדיגר "שלום עליכם" של בני פרידמן מתוך האלבום החדש שהגיע בימים אלו לארץ. "קה ריבון עלם" המסורתי והקצבי שמבצע חיים ישראל "וזכינו" מבית פיטסבורג שמבצע שלמה כהן וההופעה נחתמה בביצוע משותף של הזמרים ל"גיט שעבס" המסורתי וזה של יידל בלחנו של אביו.

לסיכום מדובר באלבום מרגש ומעניין לא נותר לי אלא לקנא בבחורי הישיבה שהשתתפו באופן פעיל, (למה לא קראו לי???? Smile לתשומת לבך תומר כהן) בתקווה שפרויקטים כאלה ירבו, תענוג.

6 מתוך 7 בסולם האיכות

המנגנים - קומזינג 2נ. צליל