לצפייה בראיון לחץ כאן.
(צילום: נוריאל רחמים).

הקדמה: עד כה הוצאת שלשה סינגלים. הראשון רק לשמוח – לחן שנלקח מאיברהים (טורקית), השני "אלוקים שמור נא לי" – לחן של רמי לב, והשלישי "הכל כתוב למעלה" – מילים של ארלט ספדיה ולחן ספרדי.

ספר קצת על עצמך?
אייל טויטו, גר בשיכון סלע שבקרית משה, בבית הזה גרתי, ואני רוצה לקחת אותכם לאולפן חזרות שלי (ויורדים איתו לחדר חזרות ושר לנו את השיר אלוקים שמור נא לי, ומספר אח"כ שיש לו גם כשרון בקלידים).

לפני כמה זמן התחלת לשיר?
מגיל 5, התחלתי בבתי כנסיות להיות חזן, שליח ציבור בערבי שבתות וחגים, לאט לאט התחלנו באירועים משפחתיים, ולאט לאט התפתח ועשינו אירוע פה אירוע שם, ומה שהתחיל להיות קטע רציני ומקצוע.

ולאולפנים, מתי נכנסת?
את הסינגל הראשון שלי היה קאבר של עופר בשיר רק תפילה, ובזמנו הייתי בן 7, אבא שלי לקח אותי לאולפן בגדרה, ושם הקלטנו את השיר הזה, לא היה באיכות הכי טובה. השמיעו את זה אז בזמנו בערוץ 2000 ובערוץ כל החסד של הרב ניסים יחזקאל.

מאיזה זמר ההשפעה שלך?
בארץ או בכלל?

גם וגם...
בכללית, זה הזמר איברהים טטליסיס, זה זמר שאני לומד ממנו הרבה, את המאקמים שלו ואת שיטת השירה שלו, ובארץ זה מי שיש לנו ללמוד זה משני זמרים: עופר לוי ואיציק קלה, אבל גם קצת יניב בן משיח.

חוץ ממזרחית, אתה שר עוד סוגי מוזיקה?
אני שר חסידית, באירועים שאני מופיע התזמורת שלי מנגנת גם חסידית מאוד מאוד יפה, את כל השירים החדשים בחסידית, כל מה שהולך היום באירועים אנחנו שרים.

אתה לקראת הוצאת אלבום בעז"ה, מתי נראה אותו?
אין לי זמן מוקצב לראות אלבום, אבל אנחנו בשלבים מתקדמים. מבחינת החומרים אנחנו בשיר השביעי/שמיני, ובעז"ה בעשרה שירים מוציאים את האלבום.

הוצאת אלבום תהווה בשבילך לחץ או יותר אופטימיות?
יש כאלה שאומרים שלהוציא אלבום זה כמו קריעת ים סוף, אבל אנחנו עובדים על זה בדרך הנכונה, מביאים את הנגנים הטובים, אנחנו משקיעים את המירב שאפשר מכל הבחינות, זה הרבה ריצות, הרבה סקיצות, למשל אתה בוחר שיר מסוים – אתה צריך לעשות סקיצה, ועד שעולים הנגנים לנגן, ואנחנו לא מתפשרים, אנחנו מביאים את הנגנים הכי טובים, המעבדים ההכי טובים.

תן שמות של הנגנים לדוגמא?
אשר פדי, אבי יפרח, אבי סינגולדה, רוניוס, עומרי זליג, כל הנגנים הטובים מהשורה הראשונה. מיקסים יהודה תמיר. עריכה דיגיטלית איציק פיליבה, ואנחנו משתדלים שזה יהיה ברמה ההכי גבוהה שיכולה להיות.

לגבי הבניה שלך, על מה תרצה ללכת יותר בעתיד, חתונות או הופעות, מה יהיה העדפה שלך?
אני בעיקרון, מטרתי העיקרית זה לשמח את עם ישראל. מה שאני אישית מהנשמה יותר אוהב זה חתונות, אני נהנה ויש לי כמין סיפוק כזה שאני רואה את הקהל רוקד מולי ושמח, וזה נותן לי אדרנלין על הבמה, וזה גורם לשמחה מאוד גדולה גם באולם עצמו וגם בשבילי אישית, אבל אני מופיע גם באירועים ציבוריים, למשל יום ירושלים הופענו, ובכללי אנחנו מופיעים בכל האירועים, כל אירוע שבא.

דווקא פה באיזור או שיצא לך גם לצאת מחוץ לאזור במקומות שפחות מכירים אותך?
גם מחוץ לאזור, גם במקומות שפחות מכירים אותי.

בתור זמר, תן טיפ או שניים לזמרים המתחילים שבדרך?
מי שרוצה להצליח במוזיקה, אסור לו אף פעם לוותר, הוא תמיד צריך להיות חזק וללכת על זה עד הסוף, להבין שהוא רוצה את זה ולרצות את זה, ופשוט מאוד לא להפסיק לרצות את זה, ובן אדם שלא באמת רוצה את זה מתוך הנשמה שלו התפלל הרבה לקב"ה שיתן כוח לבן אדם לרצות את זה, כי אם לא – זה לא יבוא.

נראה עוד סינגלים לקראת האלבום, או שאתה חותם את זה בשלש?
קודם כל, זה לא שלש זה ארבע, כי יצא ג"כ "רק לשמוח" בגרסת דאנס, ועוד סינגל אחד יצא כנראה עם הזמר איציק אשל, ת'אמת, זה לא סגור במאה אחוז, ולא יודעים אם זה יהיה עם איציק אשל או עם יניב בן משיח, אבל אמור לצאת משהו כזה, וזה אמור לצאת בקרוב. אבל זאת הפתעה ואני שומר את זה.

באלבום נראה יותר קאברים או יותר שירים מקוריים? כי מצד אחד הוצאת שיר על לחן של איברהים, מצד שני לחן של רמי לב (מקורי), ומצד שלישי לחן ספרדי...
לפי מה שאני חושב, מעכשיו לא יהיו קאברים יותר.

חלום על דואט?
יעקב שוואקי, על איזה משהו כיוון חסידי...

שאלה צדדית. יש תכנית ב"קול ברמה" שנקראת שירה חדשה (או בטלביזיה "כוכב נולד). עכשיו, מה אתה אומר על הדרך הפרסומית הזאת, האם שווה ללכת בדרך הקשה או עדיף ללכת בדרך הקלה של ללכת לתכנית ולהתפרסם?
זאת שאלה אינדיבידואלית. זה תלוי לאיזה זמר. אני חושב זמר שמתחיל עדיף לו ללכת לכיוון של תכניות כאלה שיהיה לו יותר קל, אבל אם אתה שואל את הדעה האישית שלי, זה ללכת בדרך הקשה, להוציא סינגלים, להופיע בכל מיני אירועים קטנים, ולאט לאט יבינו, כי אם זמר הוא טוב, אני מאמין שיום אחד הוא התגלה.

תודה רבה, אייל. נשאר לנו רק לאחל לך בהצלחה ובעז"ה נראה אותך באלבום ובעוד דברים עתידיים. כמו חתונות, הופעות, ונשמע עליך עוד הרבה בעז"ה.

תודה רבה גם לכם.


תמונה מבחוץ




תמונה מבחוץ





אייל טויטו (צילום: נוריאל רחמים) - לא צוייןאיתן סיטון