בס"ד

ברוך לוין הוא אחד האומנים המוכשרים גם ביכולת השירה המצוינת, וגם כמלחין מעולה, לחניו נעשו ללהיטים כדוגמת "וזכני", שאותו מכירים מכל חתונה או שבע ברכות אפשרית, "הלא ידעת" של יעקב שוואקי, ושירים שלו עצמו שנעשו להיטים, לדוגמת "חתן תורה", "והוי יודע", "הנשמה", והסינגל מהאלבום של שוואקי בקיסריה (2) "רפואה שלימה".

ללוין שלשה אלבומים עד עתה, הראשון הוא "וזכני לגדל בנים", השני "חתן תורה" והשלישי (עליו אני הולך לדבר) אלבום שכולו לועזי - ששמו "Touched by a Niggun (כשניגון נוגע), שבשיתוף פעולה דיי מפתיע לקח את ר' יחיאל ספירו, סופר שכותב סיפורים עם מסרים (אמיתיים או לא – זה עוד שאלה), והתוצאה היא אלבום מעניין מאוד - מלל משובח בשילוב של מלחין וזמר משובח.

האלבום כולל 10 רצועות אשר בכל אחד מהם יש סיפור עם מסר מסוים (לא מחייב כמובן שיש מסר) כדוגמת שיר הנושא, שגם פותח את האלבום - "Touched by a Niggun" (כשניגון נוגע) – שיר שמדבר עד כמה צריך להיות עם אמונה, והכוח של הניגון שיכול להציל וכו'... כל שירי האלבום הם בלחן וביצוע של ברוך לוין. על ההפקה אחראי יוחי בריסקמן.

שירים מעניינים באלבום הם שיר הנושא אשר הרחבתי עליו לעיל, "לכה דודי" (שיר שבוצע לראשונה ע"י ישראל ורדיגר באלבום הבכורה שלו "בית נאמן בישראל", רק ששם הבתים ביידיש), -שמדבר על נכד של ר' שלמה אלקבץ (מחבר לכה דודי) איך התקרב לדת כשחשב שהוא גוי..‬. "The Maggid's Message" (מסר המגיד), "The FalchePhony Rebbe" (הרבֶה המזוייף) – שיר שקט עם עוד סיפור מלהיב... ועוד...

לסיכום, מדובר באלבום מעניין מאוד, עם מילים ותוכן משמעותיים. שווה לשמוע את השיר תוך כדי הסתכלות במילים (במידה ואינכם מבינים לבד), כך תתחברו (כמוני) יותר לשיר, ללחן והכי חשוב – למילים.

את כל מילות שירי האלבום אפשר להשיג כאן באתר. תודה ל-Touch in Soul שהביא לנו אותם.

למילות שירי האלבום לחץ כאן.

ברוך לוין - Touched by a Niggunאיתן סיטון