הרב ברוך צ'ייט הוא אחד מהאומנים האחרונים מסוגו אני תמיד משייך אותו עוד לתקופת קרליבך, הוא אחראי לכמה מהלהיטים הגדולים ביותר במוסיקה החסידית בעשרות שנים האחרונות מ"מי האיש" הידוע "כל העולם כולו" ועד "ואני בחסדך" וישא ברכה" "כי הם חיינו" ועוד מאות שירים ידועים ומושרים על ידי מיטב האומנים במוסיקה החסידית כאברהם פריד ,מרדכי בן דוד ועוד. הרב צ'ייט משמש היום כראש ישיבת מערבא בישוב מתיתיהו
האלבום החדש "תהילה לדוד" מגיע אחרי הרבה שנים בהם לא עסק צ'ייט ישירות במוסיקה ורק שר את שיריו לתלמידי הישיבה כל יום חמישי כפי המסורת בישיבה.
כשאני משייך את צ'ייט לתקופת קרליבך כוונתי גם בסגנון האלבומים אצל הרב צ'ייט כמו אצל קרליבך כמעט אף פעם לא היה למוסיקה עצמה מקום בנפרד היא תמיד שמשה רק ככלי שרת לשיר ולמילים . אין פתיחים מפוארים מידי או עיבודים מסובכים מידי שיכולים להחזיק בפני עצמם . זה השיר והמוסיקה כרקע בלבד.
כשהאזנתי לאלבום בפעם הראשונה הייתה לי תחושה שזה אלבום פשוט מידי אך אחרי כמה האזנות הרגשתי את הנעימות והקליטות שלו. השירים רגועים וזורמים ובלחנים נעימים כמו שרק ברוך צ'ייט מלחין.
האלבום כולל 11 רצועות שכולם מהמקורות חוץ מהשיר "awake my brother"- התעורר אחי. האלבום נפתח בשיר הנושא "תהילה לדוד" שיר בסגנון בוסה לטינית נעימה וממשיך לשיר שבת מרגש "י-ה ריבון עולם" . האלבום כולל סגנונות שונים שמזכירים לי זמנים שונים בקריירה רבת השנים של הרב צ'ייט . ניתן לפגוש את "ואתם הדבקים" ו"נודה לשמך" בסגנון יווני שמזכיר את תקופת "קול סלוניקה" וכן את "על חומותיך" בסגנון הקאנטרי.
באלבום מתארחים כמה זמרים ,את רוב השירים מבצע ירחמיאל "רוקי" זיגלר וכן אוהד מושקוביץ בשיר "עוד ישמע" שיר שקט ומז'ורי שמשתלב נפלא עם קולו של אוהד . אלי הרצליך בשיר "לכה דודי" שיר יפה ומעניין ואלי שוואבל מלהקת לב טהור. גם לקצב הרגאיי יש שני נציגים באלבום למרות שאחד מהם נפלא ואחד מהם נורא לטעמי... "אדון עולם" משתייך לצד הנפלא שיר סוחף יפיפה ואילו awake my brother שמושר על ידי בנו של הרב צ'ייט דב דב צ'ייט על אף שהוא שר לא רע בכלל השיר עם מילים רדודות להפליא לטעמי..

התעורר אחי מדוע אתה ישן אחד שתיים שלוש ארבע....
זה כבר הזמן להתפלל אחד שתיים שלוש ארבע.... וכו...

אז נכון שזהו תרגום לאנגלית לשיר ישן באידיש אבל לא כל שיר חייבים לתרגם... למרות זאת השיר הזה בהחלט לא מייצג את האלבום שבאופן כללי הוא אלבום חביב ונעים .
לסיכום מדובר באלבום מומלץ להאזנה כמה פעמים וההנאה גדלה מפעם לפעם . מוסיקה חסידית במיטבה!!
5 מתוך 7 בסולם נתנאל
הרב ברוך צ'ייט - תהילה לדודנתנאל לייפר