בס"ד
יקיר ונה (24) הוא זמר שכבר נמצא חמש שנים בתעשיית המוזיקה כבוגר, בנוסף לקריירת נעורים במקהלת פרחי ירושלים, פרחי פתח תקווה, ובין היתר גם בפסטיבלים, כשגדל היה בלהקה הצבאית בניצוחו של משה מונה רוזנבלום. סגנון השירה שלו מורכב משירה ים-תיכונית וישראלית כאחד.

האלבום מכיל 12 רצועות שברובן ונה בעצמו אחראי על הלחנים וגם המילים (6 שירים), מלבד השירים "ממעון שמך" שמילות השיר והלחן של אלי אסרף, "קרן אור" – מאיר חג'בי, "ארצי הנהדרת" – אופיר שמחי, ו-"אלוקה" ו-"אחותי כלה" – גיא אהוד. האלבום מכיל שירים מקפיצים, ובניהם בלדות, שאחד מהם זה "ממעון שמך", שיר דיי ישן שלו, אבל להיט באותה התקופה, שיקיר ונה גם עיבד אותו. בין היתר גם דיויד לנד, זמר צרפתי יהודי שר בתור קאברים חלק משיריו, כגון "מלאך משמים", "אלוקה", אשת חיל" ועוד...

לענייני ההפקה אפשר למצוא את טובי הנגנים, בינהם אבי סינגולדה על הגיטרות (קלאסיות, אקוסטיות וחשמליות), בוזוקי – אבי צליח, (שלאחרונה גם יצא לי לשמוע אותו שר בחתונה, ובהחלט הוא תפס את אוזניי...), והתופים – ברק בן צור, על העיבודים אחראי (גם) אלי אסרף.

האלבום נפתח בשיר "כולם ביחד", שיר שקט נחמד מאוד, ולאחריו שיר הנושא "סוד החיים", שיר מזרחי ונעים לאוזן, בין שאר השירים אפשר למצוא את, "ארצי הנהדרת", שיר פופ-ים תיכוני, "נביט אל המרום", שיר קצבי בסגנון דאנס, ו-"ממעון שמך", דואט מפתיע עם נתי לוי המוכר, שיר שמשולב בו גם תימנית וים תיכונית, ויצא כסינגל בשנותיו הראשונות של ונה.

לסיכום, מדובר באלבום שמצד סגנונו הייחודי הוא נשמע טוב, הן בהפקה ובין בלחני האלבום, ורוחש אני כבוד לונה על הכישרון בכתיבת המילים, לחנים, והעיבוד היחיד באלבום, שנשמע מאוד טוב.

בלעדי לאתר!
כל מילות שירי האלבום. לצפיה לחץ כאן


יקיר ונה - סוד החייםאיתן סיטון