היוצר ובעל-המנגן ר' מרדכי גוטליב והחברים מכניסים אתכם לאווירת ראש השנה עם שיר חדש וייחודי - 'זכרנו לחיים'. השיר רואה אור היום לצד קליפ מושקע שיתפרסם רק בשבוע הבא. הקליפ צולם באווירת 'קומזיץ' בחצר ירושלמית כשבמרכז החצר בולטת דמותו של ר' מרדכי גוטליב. בעיניים עצומות, הוא פורט בגיטרה בידו, ושר בקול עמוק את שירת הנשמה שלו.

מדובר בחשיפה מוזיקלית ראשונה של גוטליב, שכתב בעשור האחרון עשרות לחנים ייחודיים, והוא מתעתד להוציא את המיטב שבהם במסגרת אלבום בכורה העתיד לראות אור בקרוב.

גוטליב, חסיד ברסלב תושב ירושלים, בשנות ה-40 לחייו, בנו של המשפיע החסידי הנודע הרה"ח ר' שלמה-אהרן גוטליב שליט"א, נולד בארה"ב. לאחר נישואיו הקים כולל ללימוד ספר ליקוטי מוהר"ן בעיון ומאז משמש כרוח החיה במגוון פעילויות תורה וחסד לצד ניהול עסקיו. במקביל בשנים האחרונות הוא עורך 'קומזיצים' המשלבים שירה מתוך מגוון לחניו המקוריים בשילוב שיחות ורעיונות רוחניים.

לדברי גוטליב, המוטו שלו בעולם המוזיקה "להעביר באמצעות השירים רעיונות ותחושות המעניקים משמעות עוצמתית יותר למילים שכולנו מכירים מהתפילה".

גוטליב מספר על השיר: "'זכרנו לחיים' זאת לא רק בקשה על חיים שמקורה בפחד ורצון אנושי לחיות. זו בקשה לחיבור עם עצם החיים: סיפוק, שמחת-חיים, מחוברים לבורא עולם. ומדוע אנו מבקשים בלשון 'זכרנו' ולא רק 'כתבנו'? כי אנחנו רוצים שהקב"ה יעניק לנו חיים שהם מעבר לחיים טכניים בבחינת 'מלך חפץ בחיים' – סוג חיים שהוא חפץ שנחיה אותם. אחד הביטויים היותר עמוקים של אהבה הוא הזיכרון. הידיעה שהשני זוכר אותך. אנחנו מבקשים להיות בזיכרון של הקב"ה במשך כל ימות השנה, וכשנהיה בזיכרון שלו, אנחנו בוודאי מובטחים לחיים טובים ואמיתיים. אני מייחל לכך שמאזיני השיר ירגישו במסר הזה".

המפיק המוזיקלי זאבי פריד (מקהלת 'שירה' בארה"ב) גייס את מיטב הכוחות בתעשייה: אלי קליין ואיצי ברי על העיבודים המוזיקליים, המפיק ישראל הירשמן על הסאונד, בשירה נטלו חלק גם החזן דובהל'ה הלר והאחים שיליץ, ובין הנגנים מככב הכנר שימי וייצלנדר.

גוטליב לא מסתיר את הדמיון המובהק בין הלחנים שלו לבין לחניו של הרב שלמה קרליבך ז"ל. "גדלתי על השירים שלו והושפעתי מהם עמוקות".

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!