את השאגה של מנחם טוקר מנחה "הקול הבא", מכריז על זכייתו הוא לא ישכח לעולם. מוטי רוטמן ניצח את מאות המתמודדים, צלח אינספור אתגרים ומבחנים מוזיקליים של צוות השופטים וזכה באהדת הקהל שהעניק לו את המקום הראשון בריאלטי החסידי הגדול ביותר שנערך אי פעם. כעת הוא עמל על אלבום הבכורה, ובדרך הוא משגר לתחנות הרדיו סינגל חדש ומיוחד לקראת הימים הנוראים הנושא את השם "למענך".

את הלהיט "עשה למענך" שכתב המלחין אהרון פרדסון עיבד המוזיקאי והמנצח הנודע יהושע פריד, שכבר הטביע חותם באלבומים היוקרתיים ביותר במוזיקה החסידית כשכתב עיבודים ללהיטיהם של יוסי גרין, אייזיק האניג, ליפא שמעלצר, שרולי ורדיגר ואחרים.

"אני מאמין שהשיר המרגש הזה יבוצע בכל קומזיץ חסידי" אומר יהושע פריד, "הוא מלא טעם ומזכיר מאוד סגנון הולך ונעלם של שירי נשמה מבית אבא וסבא". על החיבור בינו ובין רוטמן הוא מעיד "נחשפתי לאמן בעל רגש וחן, הן בשירה והן באישיות שמקרינה על השירה. כשיש תקשורת מצויינת באולפן זה בא לידי ביטוי באלבום ואני מאמין שהשיר יתקבל באותה אהבה שמוטי התקבל בה על הבמה".

רוטמן שהוכתר על ידי צוות שופטי "הקול הבא" ומנחה התכנית מנחם טוקר כ"יורשו של מרדכי בן-דוד" מספר כי כיום הוא מוזמן לאירועים כזמר אורח ומבצע לרוב חומרים של MBD עליו גדל, אך החלום שלו לסיים את האלבום ולבצע חומרים משלו. "ההצלחה שלי לא מובנת מאליה, זו סיעתא דשמיא והפתעה גדולה. אהבתי לשיר מאז ומתמיד ואני גם מגיע ממשפחה מוזיקלית, אך מאז הזכייה, מבקשים ממני בכל מקום לבצע משהו וזה מחמם את הלב".

על הבחירה ביהושע פריד כשותף לדרך הוא מספר "האזנתי לאלבומים רבים ולא אגזים אם אומר שהוא בעיניי גדול המעבדים כיום. יהושע הוא אמן נשמה, זה לא מתחיל ונגמר אצלו בכתיבת העיבוד. הוא מדריך, מכוון, מורה דרך שמרגיש שהאלבום הזה שלו בדיוק כמו שהוא שלי"

אל הלחן נחשף רוטמן במקרה, ואהב אותו מיד. הוא מיטיב להעביר את אווירת התפילה בימי הרחמים והסליחות ממנה לקוחות המילים. פריד, העניק לו פתיחה דרמטית-מלכותית כיאה לימים בהם "המלך בשדה", קטע מעבר משובח ונוגע, ומלווה אותו מקהלה ישיבתית.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!