צבי זלבסקי, אומן ותיק ומוערך במוסיקה היהודית שחתום על להיטים רבים שלא נס ליחם, כמו א-ל מסתתר, אורי וישעי ועוד. ברזומה המרשים שלו נמצאים תשעה אלבומים מוצלחים, ביניהם 'שערי ארמון' ו'אורי וישעי' – שהוקדשו לניגוני הימים הנוראים, 'מים רבים' – שהופק לאחרי ימי אוסלו ו'ענני' – שראה אור בעקבות הכאב הגדול והבלתי נתפס של הגירוש מגוש קטיף.

בימים אלה משיק צבי את אלבומו העשירי והחדש – "והנה הבית מואר", המכיל שנים-עשר ניגונים המהווים אסיף לחנים של השנתיים האחרונות. האלבום החדש מכיל שירי משוררים (יונדב קפלון, זלדה, ש"י עגנון ואמיר גלבוע) שירים שכתב בעצמו וכמובן גם מילים מהמקורות. העיבודים משותפים לכל הנגנים באלבום ונוצרו תוך כדי נגינה, וכוללים בין השאר את עמית יצחק, יהודה אשש וכמובן הבן של צבי, נתנאל זלבסקי שהוא לא רק מעבד, אלא גם שותף להפקת האלבום. האמנים המתארחים באלבום ומבצעים את השירים בקולם הם אילן דמרי, יצחק מאיר ואהרון דויטש – מוסיקאי צעיר ומוכשר.

אחד השירים המצמררים באלבום הוא "הסנה בוער" – שנכתב לזכר בניה שראל הי"ד, שנהרג במבצע צוק איתן בקיץ האחרון. "ההורים של בניה הם חברים טובים שלי. השתתפתי בלוויה לאורך כל הלילה בחברון ומההספדים הצטיירה דמות מופלאה של לוחם עז נפש, אבל עדין ורגיש ביחס לפקודיו, בעל חסד ומידות. עוד במהלך השבעה כתבתי והלחנתי את השיר מתוך הזדהות עם כאב ההורים והארוסה והענקתי להם אותו מיד כשהסתיימו השלושים" – מספר צבי. השיר שחותם את האלבום, עוד כמה דברים –משקף בעצם את החיים של צבי, בו הוא מתאר את עצמו כזמר שמופיע בבית קפה ולקראת סיום הערב מבקש מהמלצרים לא לקפל את הבמה, מפני שדווקא עכשיו ההופעה מתקרבת לשיאה והלבבות נפתחים.

"בזמן שהלחנתי את השירים לאלבום, הרגשתי שהמנגינה נכנסת ממש לתוך המילים ונותנת להם להתנגן ולהגיד את מה שם רוצות, מה שיוצר מגוון סגנונות מוסיקלים. חלק מהם על מילים שהרבה שנים ניסיתי להלחין ופתאום ירד הלחן בעת רצון" – אומר צבי.

האזינו לסינגל "לבי ובשרי" מתוך האלבום החדש בביצוע של יצחק מאיר.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!