אודי דודי במעבר לחסידי..

"אם אמרתי" - אודי דוידי שר ר' מאיר שפירא מלובלין לרגל יום פטירתו שחל ב ז' בחשוון, סינגל ראשון בדרך לאלבום מקורות מיוחד.

שיא מיוזיק | יום ראשון ט' חשון התשע"ה, 02-11-2014 בשעה 11:58צפיות: 2110.
אודי דודי במעבר לחסידי..
אודי דוידי
הזמר והיוצר אודי דוידי מבצע לראשונה שיר חסידי! חודשים ספורים לאחר הוצאת האלבום מחכה לשקט, אשר הוכתר כ'אלבום השנה' בכלי תקשורת רבים, הוא משיק סינגל חדש יחד עם המקהלה החסידית 'ידידים'. מדובר בשיר "אם אמרתי מטה רגלי", אותו הלחין רבי מאיר שפירא מלובלין – ראש ישיבת חכמי לובלין ומייסד הדף היומי, שיום פטירתו חל השבוע. "כששמעתי את השיר, ואת הסיפור שמאחוריו, התרגשתי מאד. היה לי ברור שיום אחד אוציא את השיר הזה, לכבודו ולזכרו של ר' מאיר זצ"ל, שבזכותו לומדים מליוני יהודים את הדף היומי" - מספר אודי דוידי.

מאחורי השיר מסתתר סיפור מרתק: באחת הפעמים בהן נכנס ר' מאיר לישיבת חכמי לובלין, שבראשה עמד, הבחין בעוני הקשה של תלמידיו. הם ישנים על ספסלי עץ, מחזרים על הפתחים רעבים. 'לא כך צריכים בני ישיבות ללמוד תורה', זעק בכאב. לקח את מיטלטליו, ונסע למסע איסוף כספים לישיבה. הוא עבר בכל מקום אפשרי, ולא ראה ברכה בעמלו. בדרכו חזרה ספר את הפרוטות המועטות שאסף, הן לא כיסו את הוצאות נסיעתו. עייף ושבור לב חזר לישיבה, והתיישב על ספסל. התלמידים הקיפו אותו, והוא שרוי בעצב עצום. מאליו התנגן הלחן השקט, העצוב, למילים המחזקות "אם אמרתי מטה רגלי חסדך ה' יסעדני", וזהו חלקו הראשון של השיר.

למחרת בבוקר נכנס אדם מוזר לישיבה, גבוה ושונה. לא ניכר עליו שהגיע ללמוד. "אני מחפש את ר' מאיר" אמר. "מה אתה צריך מר' מאיר?" שאל השמש. "אני רוצה לדבר איתו ביחידות", אמר. "הרב עסוק" ניסה השמש להתחמק, אך האיש בשלו. עד שהגיע ר' מאיר. מהר מאד התחברו השניים, והיהודי, מתברר, עשיר גדול, "אתם תחזיקו את התורה הקדושה, ואני אדאג לכל מחסורכם". ר' מאיר לא ידע את נפשו משמחה. בהתרגשות אחז בשתי ידיו של היהודי, לנגד עיניו ראה את תלמידיו המסורים, ושוב מאליו פרץ לו הלחן לאותו פסוק, "אם אמרתי מטה רגלי חסדך ה' יסעדני" הפעם במנגינה שמחה, וזה חלקו השני של השיר.

לרבי מאיר לא היו ילדים, והוא נהג לומר ששני בנים לו, ישיבת חכמי לובלין והדף היומי, שאותו ייסד, ושבזכותו לומדים מיליוני יהודים גמרא בכל יום. יהא הניגון הזה לעילוי נשמתו!

אודי דוידי עובד כרגע על אלבום שירי מקורות, שיכלול שירי שבת בלחנים מקוריים, שירי תפילה ועוד. אם אמרתי הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום שבדרך.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!

למילות השיר:
אודי דוידי - אם אמרתי.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.