אלבום חדש לזמר והיוצר יובל פרוינד בן 37 מתגורר לגליל התחתון למצפה מקסים – בית רימון. מלמד במכינה קדם-צבאית בבית רימון. עוסק בכתיבה בתחומי הרוח בעיקר בתורת הרב קוק בהוצאת 'ראש יהודי' ועוד. לפני שנתיים יצא הספר 'ניצוצות' פרויקט של ידיעות אחרונות ראש יהודי – תרגום של תורות של הרב קוק לשפה פופולרית הספר זכה להצלחה גדולה ונמכר מעל 12,000 עותקים והתגובות היו מצוינות גם בתקשורת ואנשים שבתחום.

מוסיקה תמיד הייתה מרכיב חזק בחיים של יובל, והוא תמיד נמשך לעולם המוסיקלי, להפקה, לטקסטים, לרעיונות. אבל מהצד. לא כחלק מהעניין.

בגיל 32 בעקבות תהליך אישי שעבר הבין שהוא חייב לקפוץ פנימה. הוא למד במשך שנתיים גיטרה, כשמהר מאד המורה – גל דהן – הפך למורה דרך ולמפיק אישי – והניצוצות התחילו לעוף באוויר. נכתבו הרבה מאד טקסטים ולחנים, ואחרי שנתיים התחילו להרגיש שיש ממש חומרים מגובשים.

"התגלית הזאת הייתה מאד חזקה. צללתי פנימה אל תוך היצירה והמוסיקה והיה קשה להוציא אותי משם.. [בהופעה אני מספר שאני לוי והלווים היו עסוקים במוסיקה כל חייהם, מוסיקה שמגביהה נשמות, חוץ מזה קוראים לי יובל – כמו שקוראים לאדם הראשון בהיסטוריה שאחז בכינור והתחיל לנגן – כך שהחיבור אל המוסיקה הוא עמוק, חיבור נשמתי] עסקתי שנים בכתיבה של ספרים ופתאום המדיום של המוסיקה העיף את המילים למקום אחר לגמרי – שלם יותר וחודר יותר. החיפוש היה אחרי רוק יהודי רגיש. כזה שמסוגל גם לצעוק ולבטא כאב אבל לא מתוך אפלה אלא מתוך רגישות. רוק מורכב עם עלילה ונתיבים מפתיעים של רגשות" סיפר יובל.

"את כל זה חיפשנו גל ואני ביחד. צירפנו קלידן – חיים וייס – והתחלנו להופיע במקומות קטנים – יישובים, אירועים וכד'. לאט-לאט השירים התלטשו עד שהרגשנו שיש בסיס לאלבום.

גל מנגן במשך שנים (יותר מ15 שנה) עם קבוצת נגנים מצוינים (the finkel bendites ) שמנגנים רוק-פיוז'ן-בלוז-ג'אז ביחד. הוא הציע שהם יהיו ההרכב של האלבום ומצא חן בעיניי שיהיה הרכב אורגני עם כימיה נדירה ולא נגני אולפן רגילים. התכנסנו לפני שנתיים לקיץ של חזרות. החזרות היו יצירה בפני עצמה, הרגשנו את השירים והשתדלנו לתפור להם את הבגדים המתאימים. לכן יש מגוון מוסיקלי בדיסק בהתאם לסיפור של כל שיר".

שותפים חשובים באלבום: עופר אשד (הבסיסט של אברהם טל). עופר הוא גם חבר ליצירה, הוא ניגן בס באלבום והיה אחראי על המיקסים. הוא הביא הרבה מחשבה מכיוונים מקוריים גם קצת צדדים אלקטרוניים, סימפולים, אפקטים וכד' לתוך הדיסק.

נגן הכינור הוריטיאוז אורן צור (הלב והמעיין, גרוייסע מציאה), הצטרף בשלבים מאוחרים עם התזמורת הפרטית שלו (הוא כפול הוא כפול הוא) בכינור וויולה ושידרג את ההפקה בעיבודים מקסימים של כלי מיתר.

כמובן אהוד בנאי שגם נפגש עם יובל פגישה משמעותית בתחילת הדרך אצלו בחדר חזרות וייעץ על גיבוש חומרים דרך הופעות וגם הגיע לחתום את האלבום בשירה וגיטרה אקוסטית.

הסגנון המוסיקלי של האלבום נע בין שני כיוונים – בלדות של "סונגרייטר" לבין רוק מגוון שמושך קצת לכיוון שנות השבעים וכו'. הרבה מחשבה הושקעה בחיבור בין המוסיקה למילים – גם בלחן וגם בעיבוד. מבחינת הטקסטים השתדלנו לקחת את המשובחים ביותר כאלו שמתקרבים לאזור של שירה ממש ועומדים בזכות עצמם.

האזינו: "להתחיל ממך" בדואט עם אהוד בנאי מתוך האלבום.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק! ♫