רביעיית הלב והמעיין אשר זכתה בתואר הלהקה היהודית הטובה בעולם בתחרות למוזיקה יהודית באמסטרדם משיקה אלבום חדש: יוצאין בשיר.

בארבע שנות פעילותה, הצליחה הלהקה להביא את הניגון החסידי לקדמת הבמה, למלא את אולמות הקונצרטים, להופיע בפסטיבלים רבים בארץ ובחו"ל, לשתף פעולה עם אמנים רבים בהם: ברי סחרוף, סימפונט רעננה ושולי רנד וכמובן להוציא שלושה אלבומי רב מכר: הלב והמעיין, שירה חדשה – (בו התארח אביתר בנאי עם השיר 'קרב יום') ומנגנים ויז'ניץ.

הלהקה מאחדת את המפיק נאור כרמי מהתזמורת העממית עם הכלייזמר האהוב חיליק פרנק. כרמי (חסיד חב"ד) אחראי על התמהיל הייחודי, מלבד הקונטרבס הוא מביא איתו גם את העיבודים הייחודיים ואת האש החב"דית. פרנק (חסיד ברסלב) נגן הקלרינט תורם את הצליל האותנטי כל כך שרק מי שספג כל ימיו את ההוויה החסידית יכול לנגן. עוד מנגנים בהרכב הכנר אורן צור והאקורדיוניסט הוירטואוז אריאל אלאייב שמביא להרכב את הנגיעות מהמזרח.

באלבום החדש יוצאין בשיר, אחד עשר ניגונים שנבחרו בקפידה רבה מתוך אוצר הניגונים של חסידות חב"ד, המבוצעים בסגנון נגינה עוצמתי, עדין וסוחף. "הניגונים הללו הם כלי המסוגל להעביר את האדם ממהות אחת לאחרת. מושכים הם אור אלוקי, אור הפועל ביטול על נפשו של האדם ומסוגל להוציאו ממקומו ולהביאו למקום חדש" – הם מסבירים בחוברת המהודרת המצורפת לאלבום ומכילה תורות חסידיות וסיפורים על הניגונים.

כמו בקודמיו, גם באלבום הנוכחי באה לידי ביטוי היכולת המופלאה של הלב והמעיין לקחת את הניגונים ולהלבישם בלבושים עכשוויים מבלי לפגום בטעם המקורי. מקהלת חסידי חב"ד והזמר יונתן רזאל (והיא שעמדה) מתארחים באלבום וביחד יוצרים הפקה מושקעת ומרגשת.


הפצה: דברי שיר – תרבות ומוסיקה יהודית

ניגון שמחה מתוך האלבום

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!