גד ליאור הוא בעל תשובה מזה 25 שנה, גר בצפת, נשוי ואב למשפחה ברוכת ילדים. בעשרים השנים האחרונות שימש כראש ישיבה לבעלי תשובה והתעסק בין השאר בהרצאות בפני קהלים שונים בארץ ובעולם ובכתיבה תורנית.

מאז שהתחיל לנגן בגיטרה בהיותו כבן 16, ליוותה אותו תמיד היצירה המוסיקלית, אך אלבומו הראשון יצא רק כשמונה שנים אחרי שחזר בתשובה. שיריו שנכתבו בינו לבין עצמו, דלפו לאוזני חברים שהתעקשו כי השירים חייבים לצאת לאור, וכך נולד אלבום הבכורה שנקרא לכבוד בורא עולם. האלבום התקבל באהבה בעולם התשובה ואחריו יצאו עם השנים האלבומים ריח טוב והשיר שלנו.

7 שנים אחרי השיר שלנו, רואה אור בימים אלה אלבומו הרביעי של ליאור: אופק חדש. האלבום החדש משקף תהליך עמוק של תשובה וגדילה רוחנית שעבר גד בשנים האחרונות. השירים מדברים על יהדות צעירה וישראלית שאינה מחלקת את העם למגזרים, ושבכוחה לקבל את השונה באהבה. עטיפת האלבום - טלית בעלת פתילות צבעוניות, כל אחת בצבע שונה, שנפתחות לשלל צבעים, משקפת מסר זה. בגב החוברת המצורפת לאלבום מנסח גד את הדברים כך: "התורה כתובה שחור על גבי לבן, ואף על פי כן כשהקדוש ברוך הוא הסתכל בה וברא את העולם, הייתה התוצאה בריאה צבעונית ביותר. בעיני ה' הצבעים אינם מהווים איום על השחור לבן. להיפך, הם מהווים פירוש נפלא וססגוני שלו".

כמו בקודמיו, גם באופק חדש המילים והלחנים נכתבו כולם על ידי גד בעצמו, ומשתתפים בו מטובי הנגנים בארץ – עמית יצחק, אלדד ציטרין, אילן סלם, שמוליק דניאל ועוד. באלבום משתתפים גם ילדיו של גד ואילו על העיבודים חתום שמוליק דניאל, שעבד עם שולי רנד ועמיר בניון. לדבריו של גד נוצר בין הנגנים קשר מיוחד ומבורך שניכר היטב בתוצאה הסופית.

בימים אלה יוצא גד לסיבוב הופעות אקוסטי, שישלב בין שיריו משלל האלבומים ובין תורות חסידיות, סיפורי צדיקים ושאר ניגונים.

האזנה עריבה!