אחרי ההצלחה של האלבום "מחשבות" שיצא לפני ארבע שנים, הזמר יהודה דים מפתיע עם אלבום חדש.
בימים אלו יוצא לתחנות הרדיו הסינגל החדש "נחש הנחושת", שיר ראשון מתוך אלבום ייחודי ומפתיע.
את מילות השירים כתב הרב אהרן לוי, מבכירי המרצים בתנועת 'ערכים'. את הלחנים והשירה ביצע יהודה דים.
השיר נחש הנחושת, נכתב בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה, ומבטא את החשכה שנפלה על ההנהגה המדינית של ישראל אחרי פרסום דו"ח ועדת וינוגרד, כאשר הדעת ניתנה להיבטים הטכניים של המערכה, מבלי להביט כלפי מעלה, כפי שקרה במדבר, אז נצטווה משה רבנו להציב על נס נחש מנחושת כשהמטרה הייתה שיסתכלו ישראל כלפי מעלה וישעבדו את ליבם לאביהם שבשמים. "האלמנט הזה היה חסר בכל פעם שדנו בהשלכותיה של המלחמה, והוא המוטיב המרכזי של השיר", מסביר הרב אהרן לוי את מהות מילות השיר.
"אנחנו למעשה מבצעים הידברות מוסיקלית עם הישראלי הממוצע, כדי שיבין שישנה דרך אחרת לראות את הדברים", מסביר יהודה את הזווית שלו לשיר החדש.
השיר, כמו האלבום כולו מהווה מעין דיאלוג בין הישראלי הממוצע למורשתו היהודית, בשפה המובנת גם לישראלי בן ימינו. במילים אחרות, עבור שומעי ומאזיני המוזיקה היהודית-חסידית, השיר משמש מעין ספר מוסר מוסיקלי.
החיבור בין יהודה דים המלחין והמבצע לבין הרב אהרן לוי שכתב את מילות השיר, הוא למעשה המשך לשיתוף הפעולה בין השניים שהחל לפני מספר שנים והפך להצלחה מסחררת, עם כמה להיטים כדוגמת "תגיד לי מה יותר מתוק מדף גמרא", ועוד. האלבום הראשון התקבל באהדה רבה ונמכר באלפי עותקים. השיר "נחש הנחושת" הוא סנונית ראשונה מתוך אלבום מרתק ומרגש לא פחות.
האלבום החדש עתיד לראות אור בעוד שבועות ספורים ולמאזיניו צפויה חוויה מוסיקלית מרתקת.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!