עובדיה חממה, האומן הישראלי שביצע מהפכה בכל מה שקשור להכרת הממסד התקשורתי בישראל, למוסיקה יהודית חדשה, מלחין וצולח נכס תרבותי נוסף – כתבי הרב קוק. חממה שהתחבר להגותו ולמילות השירה המתוקה מדבש של הרב קוק זצ"ל, אסף סביבו את מיטב המוסיקאים הישראליים לפרויקט דגל מוסיקלי: ארז לב ארי, אילן דמרי, אלברט עמר, ברי סחרוף, גבי שושן, גד אלבז, האחים אשל, זאב נחמה, יוסי אזולאי ויוסי פרץ. האומנים מצטרפים אל חממה לדואטים מרגשים, המספקים זווית חדשה בפרשנות כתבי הרב זצ"ל.

באלבום "מרחבים", שירי רוק קלאסיים ועיבודים עמוקים ומעודנים כמיטב המסורת של חממה שמצליח לחבר את עולם הקודש עם העולם המוסיקלי הרחב עליו גדל (ממש כמאמר הרב "הישן יתחדש והחדש יתקדש"...) החיבור של חממה לכתבי הרב – אינו מקרי. עובדיה חממה מאמין בסדר היום החברתי שיצר הרב קוק סדר יום "מאחד", המשלב במארג יהודי לאומי את כל הגישות החיוביות בעם ישראל כל ציבור והמאפיין החיובי שבו.

הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, עלה לארץ לפני כמאה שנה, פעל רבות למען בנין הארץ ושלום העם ומעבר להיותו רבה הראשי של יפו, ירושלים והיישוב הישן בישראל, היה גם משורר, שכתב את הגותו התורנית בשפת שירה מודרנית ועמוקה להפליא.

המלצת המערכת: כדאי לתת אוזן לשיר "מניעות" בביצוע חממה, ארז לב ארי וברי סחרוף.