מי לא מכיר את הזמר מידד טסה? זה שהתחיל בתור "ילד פלא" וכבש את המדיה הציבורית עם להיטיו, וביניהם "על נהרות בבל" המרגש. כיום, מאחורי מידד עומדת קריירה של עשייה מוזיקלית מפוארת מאוד, בשיתוף פעולה עם אביעד גיל, האמרגן והמפיק שלו. השילוב ביניהם פשוט מנצח!

כידוע, מידד טסה מופיע בחתונות ובשמחות כבר מעל ל-10 שנים, ועכשיו לראשונה הוא מפנק אותנו באלבום חדש וייחודי, תשיעי במספר: "אלבום החתונה - המיטב החסידי", בו הוא מגיש ארבע מחרוזות חתונה המורכבות מלא פחות מ-42 שירים (!). אלבום זה מהווה ככרטיס ביקור לחתונה בה מופיעים מידד ותזמורתו.

אני חייב לומר שאני מתרגש לשמוע את מידד שר. הסיבה היא כי מידד מבחינתי הוא גם זמר מזרחי וגם זמר חסידי (כמובן הוא שר בעוד סגנונות, למשל תימנית). הוא מסלסל כשצריך ונותן הברה חסידית כשצריך, ומגיש את השירים בביצוע מושלם. לכן כשיוצא האלבום הנוכחי אני לא מחכה הרבה וכבר שומע אותו...

האלבום פותח במחרוזת שירי חתונה קלאסית, עם השירים המוכרים, כמו "עוד ישמע" ו-"כיצד מרקדין", ומסיים את המחרוזת בשירים עכשוויים יותר שמתנגנים כמעט בכל חתונה: "איתך אני (באש ובמים)", "מאמין בניסים" ו-"עת רקוד". המעבר בין הרישא לסיפא במחרוזת הוא ניגון ה"צמח צדק" האגדי ו"צמאה" שתמיד בא ביחד עם ה"צמח צדק".
משהו מיוחד שממש הלהיב אותי זה המעבר בין הבית לפזמון בשיר "עת רקוד". לא אספר כאן. תשמעו בעצמכם, רק אומר שהגוף יזוז לבד לפי הקצב.

המחרוזת השנייה מורכבת משירים שפחות מוכרים לי, יותר מהסגנון החסידי. מה שאני כן מכיר, אלו ביצועים לשירים של הזמר אברהם פריד, "קח את שלי", "יהא שלמא" ו"המה המה". אין ספק שהם ירימו את הקצב בחתונות ויוסיפו רק שמחה!

החצי השני של האלבום מתחיל במחרוזת הנקראת "מחרוזת רבנים" הכוללת בין היתר את השירים "מראה כהן" שחתונה בלי השיר הזה אינה חתונה, "הטוב הטוב הטוב" שכשמו כן הוא- שיר טוב (טוב טוב), ו"אשריכם (תלמידי חכמים...)" שלמרות שהשיר הזה קצבי הוא מצליח לרגש אותי מאוד במילים שלו.
לא די ששירים אלו יפים במיוחד, ההגשה של מידד טסה מקפיצה אותם מספר רמות למעלה ומקפיצה גם את רחבת הריקודים בחתונה.

איך אפשר לסיים אלבום בלי טעימה קטנה מהמוזיקה השמחה מטבעה- המוזיקה המזרחית. המחרוזת האחרונה באלבום מספקת לנו את המענה, ופותחת בשירים "מהפכה של שמחה" ו-"ה' מלך". בדרך לסיום האלבום, נעבור דרך מספר שירים יפים וביניהם "רבינו שאג" הברסלבי, ביצוע קצבי ל"ואפילו בהסתרה", ונחתום בשיר "יש תקווה" המוכר של הזמר בני פרידמן.

לאחר שמיעת האלבום אני יכול לומר בפה מלא שמדובר באלבום ברמה גבוהה עם ביצועים מיוחדים מאוד! מי ייתן ותמשיכו לשמח את עם ישראל עוד שנים ארוכות בעזרת ה'!
מצורף כאן תקציר של האלבום. מוזמנים להאזין. רק משמיעה של התקציר הגוף מקבל אנרגיות מטורפות, אז מה יקרה משמיעה של האלבום המלא?...

מידד טסה - אלבום החתונה - המיטב החסידימאיר טרבלסי