לפני שבועות מספר פגשתי באחד האירועים המשפחתיים שדרן רדיו המכהן גם כתקליטן מאוד מוכר במגזרינו, ושאלתיו על מה הוא מציע להתמקד בעיקר על אלבומו החדש של ברוך לוין? התשובה שקבלתי, כמו רובה אוטומטי, לא איחרה לבוא: רגש, ורק רגש.

ובאמת, רגש היא תכונה שאוד קשה להשגה, בין בחיים היומיומיים ועל אחת כמה וכמה בשירה. לוין מאז ומתמיד היה מסומל אצלי כאיש שיודע רגש מהו, כמעט כל שיר שהוא נוגע בו, לרבות שיריו הקצביים, טמונים בהמון נגיעות בעמקי הנשמה, ואין לתאר איזו שמחה לי יש בזה, כמו אצל רבים כשאני מאזין לשיריו.

זאת ועוד, קולו הצלול והמותאם אישית (Custom) לשירים מעין אלו, ובעל כישרון בריא ומחונן בעניין ההלחנה המיוחדת שניחן, אשר כל בר דעת יבין שאכן מדובר באדם שכל מהותו הוא רגש אחד גדול, כהדוגמא הקלאסית: וזכני.

והנה, לפני זמן מה הוציא לוין אלבום חדש, המכיל 10 רצועות, שאת כולם הלחין לוין (כיתר אלבומיו) כששיתוף הפעולה ממשיך עם איש המוזיקה יוחי בריסקמן, וביחד מצליחים להפיק אלבום מושקע ומוצלח.

שירים שתפסו את אזניי באלבום: "ויהי בישורון" - פתיחה נחמדה ומעט קצבית. "בנים אתם" - שיר הנושא, אשר נושא עמו המון מכישוריו המוזיקלים. "כל ישראל" - זה לא רק רדיו. "יום זה". "ומשפע" - שיר שנכנס לפלייליסט האישי שלי בתקופה האחרונה בשולחן שבת. "קום התהלך" - כנ"ל. ו"אשרי מי" - שלעולם לא עלה בדעתי להוציא שיר עם משפט כ"כ חודר במקצב מהיר במקום שההגיון נוטה אחרת. מעניין.

לסיכום: כרגיל, לוין שוב מפתיע עם שלל שירים יפיפיים, יישר כוח גדול והמון הצלחה בהמשך...


ברוך לוין - בנים אתםאיתי סיטבון