בס"ד
עם פתיחת עונת הבקשות והחורף הבעל"ט החלטתי להאיר על יוזמה מבורכת המשתמשת בכוחה של המוסיקה שהשפעתה העצומה על הנפש ידועה.

הר' שמעון כהן מאלעד החליט לרתום את כוחו זמנו ומרצו כדי להשתמש בכוחות העצומים של המוסיקה כדי לתת לילדים ובני הנוער כלים וחוסן נפשי כדי להתגבר על הרחוב ופיתויו, הוא צבר ניסיון רב בהפקת אירועים גדולים בבת ים ובפתח תקווה ולפני כשנתיים הקים את מכון "תהילה למזרח" שעוסק בלימוד מקצועי וחווייתי של מוסיקה בצורותיה השונות לילדים ונוער.

"ידוע לנו כמה היום הרחוב פרוץ ואפשר בקלות לצערנו להיכשל, אפילו אם נשתדל לשמור על ילדנו אי אפשר לדעת היכן הוא מחכה לנו להפילנו, לכן עלתה מחשבה בידי להקים את המכון הזה שבע"ה ימלא לילדים את שעות הפנאי שלהם ובכך העיסוק יהיה סביב חומר לימודי רוחני דבר שיכול לרומם את הנפש ולחזק אותה וכמובן מונע הסתובבות ברחובות" אומר הר' שמעון.

השיעורים נמסרים ע"י מורים מקצועיים מהשורה הראשונה בעלי יראת שמיים, ובאווירה תורנית ואיכותית. גולת הכותרת של המכון הוא החזן ר' אליהו אוזן הידוע במקצועיותו הרבה. ר' אליהו מלמד בקורס המקאמים למבוגרים שייפתח בעז"ה בקרוב בעיר בת ים וכן מפקח על שאר הקורסים. גם באלעד נפתחה ההרשמה לקורס המקאמים המקצועי שיועבר על ידי החזן ר' רפאל ברזני.

לאחר החגים נפתחים הקורסים המגוונים שמכון תהילה למזרח מציע, נגינת כינור למתחילים וקבוצה למתקדמים בוגרי הקורס המוצלח בשנה שעברה. קורס נגינה בעווד, גיטרה ודרבוקה. כמו"כ מתקיימים שיעורי טעמי המקרא בנוסח ירושלמי מדויק וברמה גבוהה מאד. במקביל נערכים שיעורי פיתוח קול מקצועיים לילדים ומבוגרים בקבוצות נפרדות. הקורסים כרגע ברובם נפתחים באלעד אך ל"חולם" הרב כהן יש תוכניות רבות בקנה.

"בתור ילד חלמתי ללמוד נגינה אך הדבר לבסוף לא יצא אל הפועל אני מגשים היום את החלום שלי דרך הילדים הנפלאים שלומדים ב"תהילה למזרח" ומקבלים קורסים מגוונים ומקצועיים במחירים נמוכים מאד ובאווירה תורנית מיוחדת" אומר הרב כהן "המטרה היא לא עשיית רווחים גדולים על גב הורי התלמידים והמחיר השווה לכל נפש בהחלט יכול להוות גורם חיובי".

אני משער שיש כאלו שיקראו את הכתבה יניעו בראשם ויצקצקו בלשונם... כתבה פרסומית... אך אני באופן אישי רואה את זה כבשורה שיש לתת לה את הבמה הגדולה ביותר. חשיבות ההבנה שדרך המוסיקה ניתן לסייע לילדים רבים להתפתח נפשית ורוחנית היא עצומה ובהחלט צריך לתמוך בה בכל דרך אפשרית.
לא צויין - לא צוייןנ. צליל