לשמחתנו יש הרבה אומנים ויוצרים בשוק המוסיקה היהודית, גם השירים הדתיים-חרדיים היום מושקעים יותר, אם בעבר היו אלבומים שהיו מבוססים רק על שירים יוונים/טורקיים/ערביים, היום תוכלו לראות אלבומים שלמים של לחנים חדשים.
מעבר לעניין ההפקה, אם בעבר יכולת לשמוע הקלטה שכולה מורכבת רק מגיטרה ואורגן ג'אם או רולנד D50.
הרעיון הזה נחמד, אפילו נחמד מאוד, אנחנו המאזינים המרוויחים הגדולים מהצטברות הרבה חומר איכותי. אלא שאם מסתכלים על התכל'ס, השאלה הנשאלת היא, "מה יש לו למכור"?

לדעתי, זה מתבטא בעיקר בסגנון הייחודי של האומן, זה הדבר העיקרי שעושה אותו אומן אמיתי ולא חיקוי, אפילו שבאלבום יכולים להיות שירים יפים.
כאשר מדובר בחיים ישראל, האומן שהכניס פאן - כיף מיוחד למוזיקה בכלל ולציבור הדתי-חרדי בפרט, אפשר להגיד, בכל מובן המילה, שיש לו סגנון שלו.

בכל אלבום תוכלו למצוא את את השיר שמרגש, ומאידך גם את השיר התוסס שתשמעו כמעט בכל חתונה מזרחית.
האלבום החדש שיצא בימים אלו - "קסם נעורי", מכיל את כל מה שכל חובב ים-תיכוני/מזרחי אוהב.
שירים קצביים? לא חסר, וגם את הרגש המיוחד שחיים ישראל יודע להעביר גם נמצא בטעם טוב.

האלבום מכיל 18 רצועות, באלבום אחד (כן כן! באלבום אחד ולא בכפול כמו שנהג לעשות בעבר), רוב הלחנים הם חדשים וקצת מתוכם הם יווניים.
האלבום נפתח עם שיר הנושא "קסם נעוריי", שיצא גם כסינגל, הלחן של חיים ישראל עצמו, שיר קצבי ויפה.
השיר השני באלבום הולחן על ידי שמואל יונה, אחד המלחינים הבולטים של חיים ישראל שהלחין לו באלבומים הקודמים את הלהיטים , "יתגדל", "מלאכים" ועוד. כמובן כמו בכל שיר של שמואל שהוא בצבע, גם פה הכירו – "שמע ישראל".
ההפקה, כרגיל אצל חיים ישראל מושקעת ומוקפדת מאד הסאונד איכותי והאלבום בכלליותו נעים לאוזן. מעורבים בהפקה מיטב השמות בתחום, יוני קיסר, שהוא דומיננטי מאוד באלבום, אבי אבידני, אשר פדי, אבי יפרח, אבי סינגולדה, רמי רבא, אריק כהן, רוניוס, דודו קומה ועוד... לצד המלחינים נראה גם את טל שגב, יוני קיסר, רמי רבא, עדי לאון וחיים בעצמו בכמה שירים.

בין השירים נוכל למצוא את "כולם רוקדים הלילה" – להיט קצבי שיצא כסינגל.
"אלוקים אדירים" – שיר 'טיפוסי' של חיים, על הלחן אחראי הזמר הישראלי טל שגב, שיר רגש מהסוג שחיים ישראל אוהב להכניס בכל אלבום שלו. אל תשכחו לשים לב לפתיחה היפה שלו.
"להאמין" – שיר מקפיץ, גם יצא כסינגל, הלחן של יוני קיסר. "פורט על הגיטרה" – שיר יווני במקורו, עבודה טובה של דודו קומה על הגיטרות בשיר.
"מודה אני" – שיר רגש מיוחד מאוד, אהבתי במיוחד את הגיטרה והפסנתר המלווים בבית א'.
"בא לי" – שיר מקפיץ גם הוא בלחנו של יוני קיסר, על השיר הזה אמר המשורר "יאללה חפלה!" Smile.
"ביתי שלי" – עוד שיר רגש טוב. "איפה הימים" – שיר ים-תיכוני שמזכיר בסגנונו שירים יוונים. "משמיים" – שיר שהלחין עדי לאון. "בכל כוחי" – עוד שיר נחמד, האלבום מסתיים בשיר "התורה הקדושה" – את המילים חיבר הרב יעקב עדס, ועל הלחן אחראי עדי לאון, המילים מוכרות לנו מהשיר של מידד טסה שגם בעבורו הולחנו המילים.

לסיכום, מדובר בעוד אלבום מוצלח של חיים ישראל, אנו רגילים לשמוע מחיים אלבומים ברמה הגבוהה ביותר, שמחתי שגם הפעם זכינו בעבודה טובה מאד.
חיים ישראל - קסם נעורייאיתן סיטון