בס"ד
בשנים האחרונות גיליתי שאני אוהב פיוטים ... טוב אני לא מתכוון עדיין לגרסה הכבדה עתירת העווד והכינורות המייבבים אבל בהחלט אני מצאתי את עצמי מאזין מפזם ונהנה מכמה אלבומים בתחום החל מגבריאל חסון באלבומו הראשון "מעשה אצבעותיו" ,להקת המופת "הלויים", המדרגות באלבומם המוצלח "שואף", מאיר בנאי ועוד רבים וטובים . לכן שמחתי כאשר הגיע לידי סינגל מתוך אלבום הבכורה "כנפי שחר" של להקת "הקטורת" הפיוט מתוך תפילת ר"ה לבני עדות המזרח "אחות קטנה" .הביצוע של הקטורת נתן גם מהטעם המקורי של הפיוט ושילב בו נגיעות מקסימות של מוסיקה אירית בשילוב של מוסיקה טיבטית... שהוסיפו המון לעניין ולאווירה של הפיוט המקסים והמרגש הזה.
להקת הקטורת הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי שישה מוסיקאים ,רפאל ממן וגלעד חזן הסולנים, ניר שחל,יונתן פיאלקה , גבריאל פיסק ואייב דורון. חברי הלהקה מנגנים על מגוון גדול מאד של כלים מעניינים ומיוחדים.
באלבום יש 11 שירים שכולם פיוטים מהמקורות חוץ מהשיר "אליך" שנכתב על ידי הפסנתרן של הלהקה ניר שחל יחד עם אשתו למרות שגם הוא בסגנונו נשמע כמעט כמו פיוט..ומילות השיר "גולול מאמא"(תגידו לאמא- בתרגום) שנכתב על ידי גלעד חזן ורפאל ממן ללחן עממי אלג'ירי. העיבודים נכתבו על ידי חברי הלהקה והם מגוונים למרות שציפיתי ליותר נגיעות מערביות דוגמת השיר "אחות קטנה" שהופכות את הביצוע למעניין ומיוחד הרבה יותר.
האלבום נפתח בפיוט המרגש "עת שערי רצון" שנכתב על ידי ר' יהודה אבן עבאס והוא חלק מתפילת ר"ה לבני עדות המזרח. הביצוע מרגש והפסנתר והכינור משתלבים נפלא . השיר השני באלבום הוא "גולול מאמא" מילים מקוריות ללחן אלג'ירי שעוסקות בחוזר בתשובה שמנסה להסביר בהומור כלשהוא את דרכו החדשה.. שיר חביב.
מומלץ להאזין לשיר הנושא של האלבום "גדפין" כנפיים בארמית.שיר איטי ומעניין, השיר נפתח בסגנון מזרחי ועובר כאשר המילים מתחילים לליווי בסגנון מערבי יותר. שיר מומלץ נוסף הוא כמובן "אחות קטנה" ו"ידיד נפש" המשלב בין המנגינה האנדלוסית והלחן המוכר החסידי. "בזכרי על משכבי" במנגינה הירושלמית "אליך" שיר מקורי נחמד של הילה וניר שחר השיר נפתח בנגינת עווד של גלעד חזן . האלבום נחתם בביצוע מעניין של "לך אלי" בלחן הירושלמי.
אולי זה לא אלבום הפיוטים הכי ייחודי ששמעתי ובהחלט ציפיתי לביצועים יותר מקוריים אך הוא בהחלט מבוצע כראוי וברמה גבוהה .
5 מתוך 7 בסולם נתנאל
הקטורת - כנפי שחרנתנאל לייפר