בס"ד
אלבום הבכורה של אליעזר שמידוב "משאת נפשי" הוא מבחינת היוצר הרבה יותר מסתם אלבום מוסיקה דבר הניכר כבר בעטיפת האלבום המושקעת ומלאת חומר לקריאה , שירי האלבום הם ברוח תורת הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל וחלקם ממש מתוך ספריו של הרב. אליעזר הוציא את האלבום מתוך תחושת ייעוד להפצת דבריו שזו הייתה "משאת נפשו" של הרב קוק כפי שניתן לשמוע אותה בשיר שפותח את האלבום שיר הנושא "משאת נפשי" שפותח את האלבום בו נושא הרב קוק תקווה שמאמריו "יפיצו אור יקרות על כל אפסיים".
האלבום הולחן כולו על ידי אליעזר והעיבוד וההפקה המוסיקלית שייכים לערן קליין , ההפקה המוסיקלית קלילה ונעימה ועוטפת את השיר מבלי לקחת מקום מרכזי מידי. האלבום כולל 12 רצועות מגוונות רובם רגועות ואקוסטיות במגוון סגונונות כפופ קאנטרי מוסיקה יוונית ורגאיי.
נהניתי להאזין לשיר "למעלה עלה" שיר ממילותיו של הרב קוק ברוק אקוסטי קל ונעים , מילותיו של הרבה קוק שנכתבו לפני יותר מ70 שנה נשמעות מתאימות ועכשוויות מאד. המוסיקה מצליחה לקרב את המילים אל דורנו אנו מבלי לפגוע במילים שזהו דבר לא פשוט ומובן מאליו.בשנים האחרונות יצאו עוד אלבומים ושירים על פי תורתו של הרב קוק אך רובם לא הצליחו להעביר את השיר בצורה שלא תסרבל את המילים והמסר.
שיר נוסף מעולה הוא "תום הילדות" שיר רגאיי חביב מאד עם מילים מעניינות ו"לחשי ההויה" שיר שקט וחביב עם מילים עמוקות. מומלץ להאזין ל"מודים" במקצב הקאנטרי החביב שנפתח עם גיטרות אקוסטיות נחמדות.
שיר שקט נוסף מעניין הוא "שובי נפשי" שמילותיו לקוחות מתוך פיוטים שבספר אבודרהם והוא נכתב על ידי רבי יוסף בן סולי. "ניגון נחמה" הוא ניגון חביב שמזכיר לי מאד את השיר "אל תשליכני" הידוע השיר מבוצע על ידי מקהלה וחבל שהשירה בו כל כך פשוטה ומזכירה קומזיץ...
האלבום נחתם בשיר "פולארד" שמילותיו מוקדשות ליונתן פולארד, בשיר משולבת הקלטה של הרב מרדכי אליהו זצ"ל , השיר חביב אך לטעמי מילות השיר נשמעות כמעט כהמנון לקיטנה.
לסיכום מדובר באלבום חביב ונעים מאד לאוזן, על אף שבשמיעה ראשונית הוא נשמע לי כאלבום נאיבי מבחינת השירה שניתן היה ללטש אותה מעט אך לאחר כמה האזנות מצאתי את עצמי מפזם את השירים הקליטים והנעימים. האזנה עם החוברת היא לא המלצה אלא חובה! למרות שהיה ניתן לעשות אותה פחות ספר...
5 מתוך 7 בסולם נתנאל
אליעזר שמידוב - משאת נפשינתנאל לייפר