בס"ד


"יש חדש" הוא אלבומה השלישי של להקת הווקאל המשובחת six13 (סיקס 13)שהוקמה לפני כשמונה שנים. וכשמו כן הוא ... יש חדש! סוף סוף להקת ווקאל(מוסיקה ללא כלי נגינה) משובחת עם שירים חדשים מקוריים שנכתבו על ידי חברי הלהקה ובעיקר על ידי מייק בוקסר שגם מעבד מוסיקלית את אלבומי הלהקה.
מה שמייחד את six13 על פני שאר להקות הווקאל המעולות שהם מופיעים בצורה מלאה מול קהל ויכולים לבצע את השירים בדיוק כמו באלבום בניגוד ללהקות אחרות שמשתמשות בסימפולים (דגימות) ואפקטים ממוחשבים בהקלטות שלהם. גם באלבום אין שום ויתור על רמת העיבוד ועל המורכבות שלו אך בהחלט אין ניסיון יתר להעלים את העובדה שמדובר בקולות אנושיים וזה רק גורם לך להתפעל יותר מהיופי והשלמות של הביצוע. אחרי צפייה בכמה קליפים שצולמו בהופעות שלהם בארה"ב נותר לי אלא לקוות שנזכה לראות אותם גם מגיעים לישראל לסיבוב הופעות.
רוב מילות השירים הן מהמקורות וחלקן הקטן שירים באנגלית שהם גרסאות כיסוי של להיטים לועזיים מוכרים בשינוי נחמד ומצחיק של המילים (גיור לחומרא....)
האלבום נפתח בלהיט "כי לעולם חסדו" שיר פופ מעולה שמצד אחד נשמע כמתוזמר אך עם דגש על הקולות. הקולות של חברי הלהקה נעימים מאד לאוזן והעיבודים עשירים ומושקעים .
ובפינת המומלצים כדאי מאד להאזין ל"מה טובו" שיר במקצב הרוק.. ל"אם אשכחך" שיר שקט ויפה שבאמצעו יש סולו "חצוצרה" מעולה.
אחד השירים האהובים עלי הוא "אתה אחד" שיר מעולה בקצב הבוסה נובה , פשוט מדהים לשמוע דבר כזה ווקאלי מעבר למנגינה המלודית והקליטה
בפינת הקאברים (גירסאות כיסוי) מבצעים six 13 את שירו למלך של הלל פלאי אך דווקא כשחשבתי שלעסו את השיר הזה עד דק הופתעתי מביצוע השיר במקצב הרגאיי דבר שייצר רעננות ותחושת חידוש. שיר נוסף הוא "מדור לדור" שיר באנגלית שבוצע במקור על ידי ג'וש נלסון אומן רוק יהודי , שיר מומלץ מאד!
לסיכום מדובר באלבום משובח ומושקע מאד מומלץ להאזנה בכל השנה ולא רק בספירת העומר .

6 מתוך 7 תווים בסולם נתנאל

six 13 - יש חדשנתנאל לייפר