בס"ד

שלל צבעים.... נתנאל לייפר על "ארגמן" של ארז לב ארי

ארז לב ארי התפרסם לפני כ3 שנים כששירו "אנה אפנה" היה שיר הנושא של הסדרה המצליחה "סרוגים", בעקבות הצלחת השיר הוא הוסף לאלבומו הראשון של ארז שיצא קודם לכן " שמחת הפרטים הקטנים" שיצא במהדורה מחודשת שכללה את השיר.
כבר לפני זה ארז שיתף פעולה עם מיטב המוסיקאים במוסיקה הישראלית כלאה שבת, אתי אנקרי ומאיר בנאי. ופטריק סבג שהוא אף שותף מלא להפקת האלבומים של ארז.
האלבום נקרא ארגמן ראשי תיבות אוריאל רפאל גבריאל מיכאל נוריאל... כמו שמושר בשיר הנושא של האלבום בו ארז מבקש מהמלאכים שישיבו את שמחתו.
סגנון המוסיקה של ארז הוא רוק בעיקר עם נגיעות מעניינות של כינורות שאותם מנגן אורן צור (הלב והמעיין, אגרויסע מציאה) והוא מזכיר מאד את ברי סחרוף בשירה ואת מאיר בנאי בסגנון השירים.
באלבום 9 שירים, רוב השירים הולחנו על ידי ארז ,בשתי שירים השתתף איתו פטריק סבג בכתיבה "בבוא יומי" ו"דבר איתי". המילים הם שילוב של פסוקים מהמקורות עם מילים מקוריות שכתב ארז בעצמו
האלבום נפתח בשיר רוק עוצמתי "ביום אקרא מהר ענני" על אף שארז לא ניחון בקול מיוחד הוא מצליח להביא את השיר מהמקום האישי שלו וכבר לא אכפת לך מאיכות הקול אלא אתה מוצא את עצמך מאזין לכל התמונה בכללותה,על אף שהייתי שמח לשמוע את השירה בצורה קצת יותר ברורה. דבר שנמנע בצורת הסאונד שבחר ארז .
ארז עצמו מנגן את הגיטרות באלבום ומנגנים איתו ז'אן פול זימבריס על התופים, ארתור אליהו על הבס ואורן צור מלהטט על הכינור.
מומלץ במיוחד להאזין לשיר " בבוא יומי" שכתב ארז יחד עם פטריק סבג, שיר מרגש מאד, שיר מעניין נוסף הוא "פרמיטיבים" בו אומר ארז שמה שמפחיד אותו זה לא מוות אלא לא לחיות...שיר נוסף שחביב עליי הוא "בוקר טוב"
מדובר באלבום מושקע ועמוק של אחד היוצרים היותר מעניינים בתחום ואין בו שום מקום של חנופה לפלייליסט אלא תחושת אמת פנימית .
6 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל

ארז לב ארי - ארגמןנתנאל לייפר