הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של מיכאל עובד:

מיכאל עובד מנגן בגיטרה מגיל 14, שנתיים לאחר מכן התגורר בצפת למשך תקופה, שם ספג מהאווירה, קיבל השראה והלחין מספר שירים. בהמשך עבר כמה גילגולים, הוציא אלבום בכורה "אזכרה נגינתי", השתקע בירושלים וכעת הוא משיק אלבום שני, בועט ושונה לחלוטין מקודמו – "לחיות את חיי".

שני האלבומים מבטאים תקופות שונות בחייו של מיכאל עובד.

האלבום הראשון "אזכרה נגינתי" – ראה אור לפני כשלוש שנים ומחצה, השירים בו היו כולם פרי לחניו, כאשר רוב מילות השירים מהמקורות, מהם ניכר יותר החיבור לפסוקים ולדוד המלך.

האלבום השני והחדש "לחיות את חיי" מכיל יותר כתיבה חופשית, הוא גם נעשה בנחת, במשך 3 שנים. באולפן הביתי שלו. האלבום הוא יצירה אישית של עובד שכתב טקסטים מקוריים, הלחין ועיבד את כל השירים, וגם שר ומנגן בו בגיטרה אקוסטית וחשמלית, מנדולינה ומפוחית. המוסיקה שלו מושפעת ממוסיקה אמריקאית, פולק ורוק קלאסית.

שיר הנושא של האלבום שייך לז'אנר הרוקיסטי ומבטא את הבעיטה במוסכמות ובחיצוניות, רק שכאן, כדברי עובד, מדובר על בעיטה שבקדושה. "לפעמים הבעיטה באה כדי לגלות דברים פנימיים יותר", הוא מוסיף. הדבר ניכר גם שירים נוספים באלבום כמו 'השגרה' – שמדבר על כך שלא מרגישים את החיים מרוב השגרה, והשיר 'יש מציאות' שמדבר על זה שיש דברים שמעבר לחיי היום-יום שזה הרוחניות, שמבטאת את הכמיהה לדברים שמעבר. שם האלבום, בדומה לדמותו של התם בסיפורי במעשיות של רבי נחמן מברסלב שהיה מחובר לעצמו, מחובר לחיים ומחובר לעכשיו.

במקביל למסע ההופעות סביב האלבום החדש, מיכאל הוא גם סולן ומנהיג להקת החתונות 'נפשא'. הלהקה מורכבת מחבר'ה ירושלמיים שחברו יחד לעשות הרבה שמח בחתונות, העקרון: לא להיות סגורים, להסחף עם הקהל ולשמוח יחד איתם.

קרדיט לאתר חדשות 24

מיכאל עובד

אלבומים של מיכאל עובד:

  1. אזכרה נגינתי (2007)

שירים אחרונים של מיכאל עובד שנוספו לאתר: לרשימה המלאה