נקמת הטרקטור שרים אבן עזרא...

להקת נקמת הטרקטור מסינגל ראשון באלבום משירי ר' משה אבן עזרא - "עד אן בגלות"

שיא מיוזיק | יום ראשון ח' תמוז התשע"ג, 16-06-2013 בשעה 17:23צפיות: 1972.
נקמת הטרקטור שרים אבן עזרא...
נקמת הטרקטור
רבי משה אבן עזרא היה משורר, פייטן ופילוסוף בתור הזהב של יהדות ספרד, שנחשב אחד מגדולי המשוררים היהודים בכל הזמנים. רבי משה כתב שירים לרוב, הן שירי חול והן שירי קודש וכן זכה לכינוי הַסַּלַח, על שום הסליחות הרבות שחיבר. פיוטו המוכר והמפורסם אל נורא עלילה, מושר עד היום לפני תפילת נעילה של יום הכיפורים, בעיקר בקהילות ספרדיות.

נקמת הטרקטור היא להקת רוק ישראלית מצליחה. כבר באלבומה הראשון שיצא לפני למעלה משני עשורים, ביצעה הלהקה גרסת רוק מיוחדת לפיוט אדון הסליחות. מאז הנפיקה הלהקה שמונה אלבומים, אשר גם בהם שילבו מפעם לפעם פיוטים כמו 'דרור יקרא', 'אל נורא עלילה' ו'אחד מי יודע'.

לאורך כל שנות פעילותה הושפעה ויצרה הלהקה בצל המוסיקה הפולקלוריסטית בכלל, והמוסיקה הים תיכונית- יהודית בפרט. בתקופת ימי האבל על מות אביו, התגלגל אל אבי בללי, סולן הלהקה - אחד מפיוטיו של אבן עזרא. בללי התחבר אל המילים ומיד הלחין את הפיוט, מה שהוביל להלחנת פיוטים נוספים של אבן עזרא ולהפקת אלבום מלא. עשרה משיריו של רבי משה אבן עזרא, שרובם ככולם עוסקים בסליחה, וחשבון נפש – צפויים לאכלס את "מה לאהובי" – האלבום החדש שצפוי לראות אור בחודשים הקרובים אי"ה.

"עד אן (בגלות)" – הינה הסנונית הראשונה מתוך האלבום שבדרך, בו מורגשת במיוחד הפרשנות המוזיקלית העכשווית אותו מעניקה נקמת הטרקטור לטקסטים הקלאסיים של אבן עזרא. "המטפאורות בהן משתמש אבן עזרא כדי להביע את כאבו האינסופי, הן אחת מהבעות הכאב והסבל הכי מצמררות ומדוייקות" - מספר אבי בללי על החיבור האישי שלו לשיר. המיזוג בין הטקסטים הקאנונים של אבן עזרא לבין הלחנים והעיבודים המודרניים יוצרים שילוב מנצח, אשר מעמיד את הפיוט במרכז אך גם עוטף אותו בבית חם של מוזיקה וחוויה.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!

למילות השיר:
נקמת הטרקטור - עד אן בגלות.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.