אומן המוסיקה היהודית, יוסף קרדונר משיק בימים אלה אלבום חדש ה-11 במספר – "דיבור פשוט".
המוסיקה של קרדונר יהודית ומשמחת, עדינה ונוגעת בנשמה, הטקסטים נושמים את תורת ברסלב, מבוססים על ליקוטים וחוויות קודש אישיות, לצד כל שיר מתאר קרדונר את הנסיבות שהביאוהו לכתוב ולהלחין אותו.

הרצועה הראשונה (תבואי תשורי), המתינה שנתיים בראשו עד שמצא לה מילים ראויות, "הניגון הזה הלך איתי שנתיים ללא מילים. יום אחד פתחתי את ספר ליקוטי מוהר"ן וניסיתי לחבר מילים מהתורה הזאת למנגינה, ופתאום, הפלא ופלא – כמה מותאם...".
שיר נוסף באלבום (הראש השנה שלי), המסתמן בלהיט, מרגש בקרב רבבות עמך ישראל הנוסעים להתפלל באומן, נכתב בעת המתנה למטוס, שעות מספר לפני היום הקדוש, "בסוף חודש אלול תשע"א, שעות ספורות לפני הנסיעה לאומן, ישבתי בביתי בסלון ולפתע התמלאתי שמחה על הזכות לנסוע לציון רבנו הקדוש, רבנו נחמן מברסלב זצ"ל לראש השנה, לקחתי את הגיטרה וחיברתי את השיר הזה...".

הדואט עם שלמה כ"ץ, "משל" נולד בעקבות פגישה באולפן ההקלטות, "אמרתי לו שיש לי כיסופים להקליט עמו שיר יחד, הוא שמח להשתתף והוסיף אבן מאוד יקרה לשיר הזה".

באלבום החדש, שר קרדונר לראשונה, שיר שהלחין הרב הלל פלאי (אשת חיל), עוד משתתף באלבום אומן הכינור דניאל אהביאל.

השירה של קרדונר בדיבור פשוט, כמעט אישית. מי שמאזין לשירים בעיבוד המינימלי אך המרגש, מרגיש שהאומן שר בשבילו, העממיות היהודית והנועם החסידי משרים תחושה של דיבוק חברים חמים. עשר הרצועות יסבו לשומעיהם נחת של שמחה חסידית, הצלחה ושגשוג אישי, או כמו שאומר יוסף קרדונר בדברי ההסבר לשיר הרביעי: "את השיר אתה תצליח, חיברתי בע"ה לכל אלה שחושבים שלא יצליחו. הם טועים."

האזינו לסינגל "משל" מתוך האלבום, הרעיון של השיר - כל יהודי הוא כתר, כל נקודת זכות זו מרגלית יקרה ואבן טובה שצריך לשבץ בכתר של המלך...

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!